فرماندار تهران عنوان کرد

بهره‌برداری از 101 پروژه در هفته دولت

شبکه آبرسانی شهر تهران تا سال آینده تثبیت می‌شود

فرماندار تهران با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰۱ پروژه با اعتبار ۴۲۸۵ میلیارد تومان در بخش شهری شهرستان تهران در هفته دولت، از تکمیل رینگ قمر بنی هاشم در سال آینده برای تثبیت شبکه آبرسانی شهر تهران خبر داد.
 به گزارش ایسنا، احمد قیومی، دیروز در نشست خبری افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های ویژه هفته دولت در سطح شهرستان تهران، اشتغالزایی ۴۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است. توجه ویژه در بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌ها به نقاط کمتر توسعه‌یافته در تهران بوده است. تهران با وجود پایتخت بودن، برعکس تصوری که وجود دارد در برخی آیتم‌ها دچار کمبود است و حتی فقر مطلق را نیز شاهد است. مثلاً توسعه زیرساخت‌های برخی روستاهای اطراف تهران به دلیل اینکه در حومه قرار دارند به درستی انجام نشده است.
قیومی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری بالایی در تهران وجود دارد، گفت: با هدف ارتقای اقتصاد شهری و روستایی در اطراف تهران قطعاً بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری بسیار مؤثر است. بر همین اساس ۱۷ پروژه در حوزه گردشگری به بهره‌برداری رسید. همچنین 6 پروژه مربوط به حوزه آموزشی بود. فضاهای آموزشی تهران جزو فقیرترین فضاهای آموزشی کشور است، چرا که بسیاری از این فضاها متعلق به سیستم آموزشی نیست.
 
بازسازی شبکه آب در دستور کار
فرماندار تهران افزود: در حوزه صرفه‌جویی آب و انرژی، اولین کسانی که لبیک می‌گویند برای مصرف بهینه، مردم هستند ولی یکی از مواردی که موجب هدررفت آب می‌شود، فرسودگی شبکه است که بازسازی شبکه با هدف جلوگیری از هدررفت در دستور کار قرار گرفته است.
وی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان تهران نیز گفت: شهرداری تهران در دو سال اخیر در حوزه‌هایی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز قدرتمند عمل کرده و تلاش کرده که این ساخت و سازها شکل نگیرد. البته به صورت کلی اشتباهاتی نیز وجود داشته است. در داخل شهر تهران و در محدوده خلازیر ساختمان‌های مرتفعی بعضاً با بتن ساخته شده که ساخت این بناها زمان زیادی می‌برد. در همین جا جای سؤال وجود دارد. قطعاً سهل‌انگاری‌هایی رخ داده است اما قوانین در طول زمان تغییر کرده و فردی که دست به ساخت و ساز غیرمجاز می‌زند از مجرم به متخلف تغییر کرده است. همین امر باعث شده روند رسیدگی زمانبر شود و در همین فاصله ساخت و سازهای غیرمجاز شکل بگیرد.
حضور جدی سازمان نظام مهندسی در تخریب‌های ساخت‌و‌ساز غیرمجاز
قیومی خاطرنشان کرد: در موضوع تخریب‌ها نظر ما این است که سازمان نظام مهندسی کشور در مواردی که حکم قضایی به تخریب داده می‌شود باید مسئولیت قبول کند و حضور جدی در تخریب‌ها داشته باشد. شهرداری نیز باید از این ظرفیت خوب مهندسی موجود در کشور بهره بگیرد. قطعاً با این روند مشکلات حل‌و‌فصل می‌شود و دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات تلخی نخواهیم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی