صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

نگویید جامانده‌ایم
حجت الاسلام استاد عالی در آستانه اربعین حسینی در صفحه مجازی خود سخنانی از آیت‌الله جوادی آملی را منتشر کرده با عنوان «نگویید جامانده‌ایم» و در ادامه آن نوشته: «نگویید جا مانده‌ایم کسی که قلب و روحش رفته جا مانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و‌طلب زیارت اربعین، به ذهنش هم نمی‌رسد و علاقه‌ای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید. شاکر باشید و نگویید جا مانده ایم...»


 خداحافطی کیایی از اینستاگرام
محسن کیایی در یکی دو روز گذشته تصویر جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد که مربوط به سالروز تولدش بود و در شرح آن نوشته بود: «سال‌ها از پس هم می‌گذرد و تو پیر می‌شوی بی‌آنکه به آرزوهایت، خواسته هایت، حق‌ات برسی، ممنون برای تبریک‌های همه شما دوستان» اما یک روز پس از انتشار این مطلب در یک استوری نوشت: به دلیل معلوم و نامعلوم ترجیح می‌دهم دیگر در اینستاگرام نباشم.»


دعوت به «لحظه‌ها و همیشه»
 پرویز پرستویی مخاطبان صفحه مجازی‌اش را به تماشای نمایش «لحظه‌ها و همیشه» دعوت کرده که تا 13 شهریور ماه در‌پردیس ‌تئاتر ‌و ‌موسیقی باغ ‌کتاب به روی صحنه می‌رود. نویسنده، طراح و کارگردان این نمایش کمال ‌هاشمی است به تهیه کنندگی مهدی ‌اشرافی. مجتبی ‌پیرزاده و شیوا ‌فلاحی و نیلوفر بیرامی از بازیگران این نمایش هستند.


«بی‌رؤیا» به شبکه نمایش خانگی رفت
آرین وزیردفترى، فیلمساز، مخاطبان را به تماشای فیلم «بی رؤیا» دعوت کرده تا آن را به‌صورت قانونی در فیلیمو ببینند. «بی‌رؤیا» به کارگردانی و نویسندگی آرین وزیردفتری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی است که سال ۱۴۰۰ تولید شد. طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرم رودی بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم برای اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.


قصه‌های خواندنی حمزه زاده
محمد حمزه‌زاده از کارهای جدیدش که داستان برای کودکان است خبر داده و آن را برای مخاطبانش به اشتراک گذاشته ونوشته:
«این کتاب «قصه‌های خواندنی و ماندنی کوتاه و بلند»چند روز پیش برای انجام امور صفحه‌آرایی به بخش گرافیک انتشارات هزاربرگ سپرده شد. هر کتاب از این مجموعه پنج جلدی یک داستان مستقل دارد. فضای قصه‌ها شهری است و دو شخصیت اصلی دارند که حال و روز امروز خودمان را روایت می‌کنند.»


دراضطراب وطن شنیدنی شد
درصفحه اینستاگرام محمدکاظم کاظمی با عنوان پادکست شعر پارسی که به معرفی اشعارشاعران بزرگ پرداخته، در استوری تازه خود «در اضطراب وطن» را منتشر کرده و در این پادکست تازه نوشته: «در این قسمت به احیاگر قالب قصیده، کسی که مضامین اجتماعی و سیاسی را با قالب قصیده در آمیخت، «ملک‌الشعرای بهار» می‌پردازیم.»


 آغاز اکران آنلاین «تفریق»
محمد شایسته، تهیه‌کننده سینما از اکران آنلاین «تفریق» آخرین ساخته مانی حقیقی به صورت مشترک در فیلیمو و نماوا خبر داده است.
 این فرصتی است تا مخاطبان به صورت قانونی به تماشای این اثر بنشینند.ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، اسماعیل پوررضا و فرهام عزیزی از بازیگران این فیلم به کارگردانی مانی حقیقی هستند. علاوه بر «تفریق»، فیلم سینمایی«شب طلایی» هم به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا از ۷شهریور به صورت اختصاصی در فیلیمو منتشر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی