تشکیل هیأت کارشناسی در پرونده بوستان زیتون

گروه حوادث/ بازپرس جنایی تهران برای شناسایی مقصران حادثه مرگ دو کودک خردسال در استخر بوستان زیتون و بررسی ایمنی محل، دستور تشکیل هیأت سه‌نفره کارشناسی صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دوم شهریورماه امسال، گزارش مرگ دو کودک در بوستان زیتون منطقه 21 تهران به بازپرس محمدمهدی براعه اعلام شد. به دنبال این خبر، بازپرس جنایی دستور تحقیقات صادر کرد و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، دو پسر خردسال که پسرخاله بودند در مخزن آب خام بوستان غرق شده‌اند.
با اعلام این خبر، تیم جنایی راهی محل شده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، قسمتی از فنسی که دور محوطه استخر کشیده شده بود، باز بوده و کودکان با عبور از این قسمت وارد محوطه شده‌اند.
پدر صدرا، یکی از کودکانی که در این حادثه جانش را از دست داده، گفت: روز حادثه همسرم همراه سه فرزندم که یکی از آنها صدرا 8 ساله بود به همراه خواهرش و خواهرزاده‌های دو قلویش که 6 ساله بودند و مادر همسرم به بوستان زیتون رفتند. بچه‌ها مشغول توپ بازی بودند، همسرم و خواهرش همیشه به بوستان می‌رفتند اما از وجود استخر در محوطه پشت بوته‌ها بی‌خبر بودند. حین بازی توپ آنها به سمت بوته‌ها می‌رود. دوقلوهای باجناقم و پسرم صدرا برای آوردن توپ به سمت بوته‌ها رفتند. قسمتی از فنس دور محوطه استخر باز بوده و صدرا برای آوردن توپ از فنس عبور کرد، اما ناگهان داخل آب افتاد. با فریادهای صدرا، یکی از دوقلوها به نام امیرعباس به کمکش رفت که او نیز داخل استخر گرفتار شد. او ادامه داد: برادرش امیرحسین، با دیدن این صحنه فوراً خودش را نزد مادر و خاله‌اش رساند و موضوع را گفت، آنها هم خودشان را به استخر رسانده و با داد و فریاد از مردم کمک خواستند. وقتی اورژانس و آتش‌نشانی رسیدند جسد امیرعباس روی آب آمده بود، اما از جسد پسرم خبری نبود.
در نهایت مأموران آتش‌نشانی جسد پسرم را از عمق 4 متری استخر بیرون کشیدند. از مسئولان بوستان و کسانی که باعث شده‌اند پسرم و پسرخاله‌اش جانشان را از دست بدهند، شکایت داریم؛ چرا که هیچ‌ گونه علائم هشداردهنده آن اطراف نبود که نشان دهد پشت بوته‌ها استخر است. از طرفی فنس باز بود و اگر فنس دور محوطه استخر سالم بود، هرگز بچه‌ها نمی‌توانستند از آن عبور کنند.
بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد، کارشناسان بررسی کنند که نکات ایمنی در بوستان رعایت شده است یا خیر. همچنین دستور تحقیقات از مسئولان بوستان و شهرداری و پیمانکاری صادر شد و به دستور بازپرس جنایی، هیأت سه‌نفره کارشناسی تشکیل شده تا از محل بازدید کرده و مشخص شود چه کسانی و به چه میزان در مرگ این دو کودک مقصر هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی