خرده خبر

بازگشت نویر به تمرینات بایرن
مانوئل نویر دروازه‌بان بایرن مونیخ بالاخره به آغوش تیم بازگشت.
بعد از حذف آلمان از مرحله گروهی جام‌جهانی 2022 بود که نویر در حادثه اسکی از ناحیه پا دچار مصدومیت شد. این آسیب‌دیدگی چاره‌ای جز جراحی برای او باقی نگذاشت تا اینکه او پای خود را به تیغ جراحان سپرد و فصل قبل را از دست داد.
انتظار می‌رفت کاپیتان باواریایی‌ها در جریان تمرینات پیش فصل، به اردوی بایرن برگردد اما روند درمان طولانی‌تر شد و با نظر پزشکان تیم، برگشت او به تعویق افتاد.  بایرن حتی برای جذب کپا آریسابالاگا به عنوان گزینه جانشین این دروازه‌بان هم اقدام کرد، اما او در نهایت به رئال مادرید پیوست.
دیروز اما روز موعود برای بایرن و نویر بود، کاپیتان بعد از 10 ماه به تمرینات گروهی تیم برگشت تا خودش را برای ایستادن درون دروازه بایرن مونیخ آماده کند.چه چیز بهتر از این برای توماس توخل سرمربی تیم، خیال او حالا با بازگشت این دروازه‌بان آلمانی راحت‌تر خواهد بود.


ترکاشوند: والیبال به قهقرا می رود
محمد ترکاشوند، پیشکسوت والیبال، با انتقاد از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا، معتقد است خدا ایران را دوست داشت که ژاپن حریفش در فینال بود.
او می‌گوید: «خدا دوستمان داشت که ژاپن حریف تیم ملی در فینال قهرمانی آسیا شد. اگر نیمه‌نهایی به جای چین، به قطر می‌خوردیم، شک نکنید فینالیست نمی‌شدیم. حالا بهانه ما باخت به تیم سوم لیگ ملت‌هاست اما برای باخت به قطر، چه بهانه‌ای داشتیم؟ تیم حتی در بازی با هنگ‌کنگ، عراق و پاکستان و پلی‌آف هم خوب نبود. به نظر شما اگر ارومیه میزبان نبود، ما در نیمه‌نهایی می‌توانستیم چین را ببریم؟ تماشاچی فشار آورد و تیم برنده شد. تیم در فینال چه بازی‌ای انجام داد؟»
به گفته او تیم ملی والیبال ایران اصلاً خوب نیست: «تیم اصلاً در قهرمانی آسیا خوب بازی نکرد. عملکرد بد تیم جایی برای حمایت نمی‌گذارد. نایب قهرمانی آسیا بد نیست اما نه برای ایرانی که 10-15 سالی است در آسیا قهرمان می‌شود. تیم‌ما هیچ جوره خوب نبود نه از نظر تایم، تعویض، بازی. وقتی تماشاچی هو می‌کند و شعار: «رها کن» می‌دهد، یا وقتی 6 هزار تماشاچی قطر را در بازی نیمه‌نهایی تشویق می‌کند، نشان می‌دهد که می‌فهمد. اما تیم ملی نه شرایط خوبی دارد و نه جای دفاع، این دو سال تیم ملی والیبال نه تنها پیشرفت نداشته که پسرفت کرده و با ادامه این شرایط رو به قهقرا می‌رود.»


تکرار قهرمانی رکابزن تایلندی
رکابزن تایلندی، قهرمانی‌اش در مرحله دوم تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان را تکرار کرد. 81 رکابزن حاضر در تور صبح دیروز مسیر 148/9 کیلومتری تبریز تا جلفا را به نام شهید محمود اورنگی رکاب زدند که در پایان لوکاس کاریستنسن دوچرخه‌سوار تیم روجای تایلند مثل مرحله اول قهرمان شد و پیراهن طلایی را گرفت. علی لبیب رکابزن ملی‌پوش مس سونگون ایران نایب قهرمانی را گرفت و ساراووت از کونتینیا تایلند مقام سوم را به دست آورد. علی لبیب به عنوان بهترین دوچرخه‌سوار جوان پیراهن سفید را پوشید. مهدی سهرابی از تیم عراق برترین رکابزن امتیازی صاحب پیراهن سبز رنگ شد. سعید صفرزاده از تیام هتل پیراهن قرمزکوهستان را به تن کرد.


دانش‌دوست در سوپرلیگ ترکیه
احسان دانش‌دوست، دریافت‌کننده قدرتی ایران، فصل جدید در سوپرلیگ ترکیه برای تیم جیزره بلدیه اسپور بازی می‌کند. او که سال قبل با تیم ملی لیگ ملت‌ها را تجربه کرد و بعد هم با تیم ملی روی سکوی قهرمانی بازی‌های کشورهای اسلامی ایستاد، فصل جدید برای تیم هفتم سوپر لیگ ترکیه توپ می‌زند. دریافت کننده قدرتی فصل قبل لبنیات هرازآمل، دو هفته‌ای است که تمرین با تیم جدیدش را شروع کرده است. او درباره نبود در تیم ملی می‌گوید: «من رسماً به اردوی تیم ملی دعوت نشدم. اصلاً اسمم در لیست نبود، من هم برای تمرین به ترکیه آمدم و بعد با من تماس گرفتند که به اردو بیا، اما من دیگر نمی‌توانستم برگردم.»


تدارک ویژه سعودی‌ها برای نیمار
باشگاه الهلال عربستان برای تشدید رفع مصدومیت نیمار ستاره جدیدش، دستگاه ویژه‌ای را تدارک دید.
نیمار که در آخرین بازی با پیراهن پاری سن ژرمن، مصدوم شده بود، بعد از مراسم معارفه‌اش در عربستان مشخص شد که یک ماهی قادر به همراهی تیم نخواهد بود.  حالا سایت اسپورت عربستان با انتشار تصویری از نیمار با ماسک اکسیژن، از دستگاه ویژه‌ای که باشگاه الهلال برای بهبودی زودهنگامش تدارک دیده رونمایی کرد.
فوتبالیست‌ها در این دستگاه وارد می‌شوند و برای مدت مشخصی به فرد مصدوم اکسیژن با فشار بالا تزریق می‌شود تا مصدومیتش سریع‌تر رفع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی