حسرت سرمربی تیم ملی تفنگ بعد از قهرمانی جهان باکو

بچه‌ها با فشنگ تست نشده، مسابقه دادند

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

مریم طالبی سرمربی تیم ملی تفنگ، با اینکه بابت سهمیه المپیک شرمینه چهل‌امیرانی و مدال میکس جهانی شاگردانش خوشحال است، اما یک حسرت هم در دلش ماند. حسرتی که آن را از باکو با خودش به تهران آورد. او می‌گوید: «همه حسرتم از قهرمانی جهان باکو، بابت سه وضعیت زنان بود. اگر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمی درددل ما را شنیده بودند و به اصرار ما برای حضور در اردوی برون‌مرزی قبل از قهرمانی جهان باکو توجه می‌کردند، هم بچه‌ها در اردوی برون‌مرزی نفس تازه می‌کردند و هم تجهیزات‌شان به روز می‌شد، نه اینکه بچه‌ها مثل الهه، نجمه و آرمینا با فشنگ تست نشده مسابقه دهند. نکته مثبت رقابت‌های قهرمانی جهان باکو برای ما تنها سهمیه المپیک نبود، بلکه خدا را شکر اتفاقات خوب دیگری هم داشت. در باکو الهه احمدی تنها 3 امتیاز برای صعود به فینال کم آورد، شرمینه سهمیه گرفت. در مجموع خوشحالم بچه‌ها کمی توقعات را برآورده کردند.»
سرمربی تیم ملی تفنگ معتقد است از همان اول هدفش سهمیه المپیک بوده و هست، او در این خصوص می‌گوید: «از وقتی سرمربی تیم ملی تفنگ شده‌ام، هدفم سهمیه المپیک است. شک نکنید دور از دسترس هم نیست و باید سهمیه‌های بادی و خفیف را کامل بگیریم. امیدوارم برای اولین بار این اتفاق بیفتد. خدا بخواهد می‌شود. ما در باکو قدم کوچکی برای برآورده کردن توقعات برداشتیم تا تیراندازان در مسابقات بعدی فشار کمتری را تحمل کنند.»
طالبی با اینکه به گفته خودش تیمش شرایط خوبی از نظر فنی دارد، اما ترجیح می‌دهد قولی بابت مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو ندهد، او بیان می‌کند: «من قبل از قهرمانی جهان هم گفته بودم تیم ما شرایط فنی خوبی دارد، اما نتیجه در ورزش، به شرایط و اتفاقات روز مسابقه ربط دارد، حالا هم تیراندازان از نظر فنی برای بازی‌های آسیایی شرایط خوبی دارند اما قول مدال سخت است. همه تلاش بچه‌ها برای تحقق اهداف است و برای آن از جان مایه می‌گذارند.»
به نظر او در تیراندازی سه وضعیت زنان به شرط تکرار قهرمانی جهان فینالیست بازی‌های آسیایی می‌شوند: «الهه، نجمه و آرمینا در سه وضعیت بی‌سابقه کار کردند، هر سه نفر با امتیاز بالای 580 به مرحله بعد رسیدند.
 آرمینا با 586 امتیاز، رکورد شخصی‌اش را شکست و هر سه نفر بین 8 نفر اول تیراندازان آسیایی بودند. شک نکنید آنها اگر این رکوردها را در بازی‌های آسیایی تکرار کنند، در هانگژو بیشتر از یک فینالیست خواهیم داشت. الهه احمدی برای اولین بار در مرحله حذفی 584 امتیاز را زد. البته من توقع رکورد بهتری از نجمه و الهه داشتم. هر چند در رقابت‌ها فشار روی تیراندازان باسابقه و باتجربه بیشتر از جوان‌ترهاست و همین کار را سخت می‌کند.»
سرمربی تیم ملی تفنگ معتقد است تیراندازان در باکو توانمندی‌هایشان را نشان دادند، او در این خصوص اظهار می‌دارد: «بچه‌ها با مدال و سهمیه المپیک درقهرمانی جهان، توانمندی‌هایشان را نشان دادند تا حرف و حدیثی نماند. نتیجه آنها از این بابت راضی‌کننده بود، هرچند دور از انتظار نبود و قبلاً به رغم همه انتقادات گفته بودم، این تیم کمی فرصت می‌خواهد تا خودش را پیدا کند. چرا که قبلاً بیشتر درگیر تغییرات بود و برای تمرین و تمرکز فرصت لازم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی