شرط 183 روزه عربستانی‌ها برای مانچینی

سعودی‌ها گربه را دم حجله کشتند!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

بریزو بپاش‌های سعودی‌ها پای روبرتو مانچینی را هم به عربستان باز کرد.
مانچینی در حالی که با تیم ملی ایتالیا قرارداد داشت و جدید‌ترین پروژه اش، تکرار قهرمانی در یورو 2024 بود، یکباره زیر میز زد و راهی عربستان شد. در روزهایی که ستاره‌های فوتبال اروپا یکی بعد از دیگری به لیگ عربستان سرازیر می‌شوند، به گفته مانچینی این رنسانس فوتبال این کشور بوده که او را به ریاض کشانده است.
عملکرد خوب تیم ملی عربستان در جام جهانی و پیروزی مقابل آرژانتین با هدایت هروه رنار، از مدت‌ها قبل پیامک هشدار را برای رقبای آسیایی فرستاده بود. اما این تمام ماجرا نیست، آنها بعد از جام جهانی پروژه آتش بازی شان را استارت زدند تا خیلی زودتر از انتظارها، خوبان فوتبال اروپا را این بار در جای جای عربستان دورهم جمع کنند.  بعد از تزریق فوق ستاره‌ها به تیم‌های مختلف باشگاهی، این بار نوبت تیم ملی بود تا سعودی‌ها با برق دلارهایشان، مربی تیم قهرمان یورو 2020 را از یک نقطه دور دنیا به صحرای عربستان بکشانند. سعودی‌ها 25 میلیون یورو پیشنهاد دادند و مانچینی در حالی که هنوز با تیم ملی ایتالیا قرارداد داشت، یک شبه پیتزای ایتالیایی را با حمص عربستانی‌ها عوض کرد تا با کادری کاربلد راهی خاورمیانه شود.
مانچینی حالا سرعت نور پیشرفت فوتبال عربستان را دلیل اصلی این کوچ دانست، اما چه کسی است که نداند برق دلار‌های تا نخورده سعودی‌ها هم در این تصمیم بی‌نتیجه نبوده است؟  این وسط عربستانی‌ها یک شرط را تضمین قرارداد خود با این مربی ایتالیایی کردند تا ثابت کنند بی‌گدار هم دلارها را خرج نمی‌کنند، چیزی که حداقل فوتبال ما باید از عرب‌ها یاد بگیرد. عربستانی‌ها در قرارداد مانچینی قید کرده‌اند که او باید 183 روز سال را در عربستان باشد در غیر این صورت، فقط نصف قراردادش را دریافت می‌کند. این درحالی است که کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ما در دوره هدایت تیم کشورمان، بارها و بارها ایران را ترک می‌کرد و حتی به سرمربی پروازی مشهور بود.  چیزی که ما حواسمان به آن نبود را عربستانی‌ها در قرارداد مربی بزرگشان قید کرده‌اند تا از همین اول حجت را با او تمام کنند. تیم ملی عربستان طبق قرعه با تیم‌های تایلند، قرقیزستان و عمان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا همگروه است، آنها حالا با جذب این مربی ایتالیایی نشان دادند که برای این مسابقات برنامه‌ها دارند و از همین حالا خط و نشان خود را برای رقبا کشیدند، آن هم با دستخط ایتالیایی.

جستجو
آرشیو تاریخی