با زائران حسینی

دستور اژه‌ای در خصوص خدمت‌رسانی به زوار اربعین
رئیس قوه قضائیه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، به مسئولان قضایی شهرهای مرزی دستور داد تا نهایت توان و تلاش خود را برای خدمت‌‌رسانی به زوار اربعین و تسهیل امور آنان به کار ببندند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به ضرورت تسریع در اتخاذ تدابیر برای بازنگری و به‌روزرسانی سند تحول اظهار کرد: معاون اول قوه قضائیه و معاون راهبردی دستگاه قضا و همچنین سایر اعضای قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های مقام معظم رهبری در قوه ‏قضائیه برای به‌روز‌رسانی و ارتقای سند تحول، نهایت تلاش و مساعی خود را به کار ببندند و در اتخاذ تدابیر در این راستا تسریع داشته باشند. رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت مقوله عدالت در همه شئون و ساحت‌ها، گفت: در فرایند بازنگری و روزآمدکردن سند تحول قضایی باید بررسی کنیم که چه میزان در گام نخست در راستای تحقق و گسترش عدالت توفیق داشته‌ایم و برای توفیق بیشتر در گام بعدی، باید چه دستورکارهایی را دنبال کنیم. این عدالت‌گستری گاهی مستقیماً باید از ناحیه دستگاه قضایی دنبال شود و گاهی نیز در این مسیر باید به قوای دیگر کمک و مساعدت کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: علاوه بر اعضای قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های مقام معظم رهبری در قوه ‏قضائیه، سایر مسئولان قضایی نیز که عضو قرارگاه مذکور نیستند، نظرات خود را در باب روش‌های حصول و تحقق هرچه بیشتر عدالت برای گنجاندن در سند تحول قضایی در اسرع وقت ارائه دهند.


 وحیدی: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از کشور خارج شده‌اند
وزیر کشور از خروج ۲.۵میلیون زائر از مرزهای ۶گانه کشورمان با عراق خبر داد.
به گزارش مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور، در پی بازدید از مرزهای ۶گانه کشورمان با عراق، با اشاره به اینکه وضعیت تردد زائران خوب است، گفت: تاکنون حجم زیادی از زوار از مرزهای ۶گانه عازم شده‌اند و همچنان در حال عزیمت هستند. تاکنون نزدیک به ۲.۵میلیون زائر برای حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین  از کشورمان خارج شده‌اند. وحیدی در پایان گفت: تردد زائران از هر ۶ مرز کشور ما با عراق در حال انجام است، در برخی از مرزها تراکم و ازدحام جمعیت زائران بیشتر است و درخواست داریم زوار حسینی سفر خود در مرزهای مختلف را توزیع کنند تا به یک مرز فشار زیادی وارد نشود.


سرلشگر باقری: اربعین حسینی نمایش اقتدار اسلام است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اربعین حسینی را یک رزمایش معنوی، دینی و مذهبی و نمایش اقتدار اسلام عنوان کرد و گفت: قریب به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در ۱۰ روز گذشته از مرزها خارج شدند بدون اینکه کوچکترین مشکلی به وجود آید و کارها به خوبی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری در قرارگاه اربعین ضمن قدردانی از فعالیت‌های مجاهدانه نیروهای انتظامی کشور، مدیریت تردد زائران را خوب و مطلوب توصیف کرد و افزود: وضعیت در مقایسه با سنوات قبل مطلوب‌تر شده و حتی در ساعات شلوغی تردد نیز نظم و انضباط کاملاً مشهود است. سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور نیز در گزارش خود به توافق به عمل آمده با طرف عراقی درخصوص سامانه «سجاد» پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهم و ارزنده پلیس در تسهیل و تسریع تردد زوار در مرز مهران، راه‌اندازی سامانه «سجاد» بود که ظرف چند روز آینده در صورت توافق طرف عراقی در مرز شلمچه هم راه‌اندازی خواهد شد.  وی تصریح کرد: استقبال مردم از گذرنامه زیارتی در تسهیل و تسریع ارائه خدمات انتظامی به پلیس کمک شایانی کرده است و پلیس با استفاده از سامانه‌های هوشمند امسال سرعت خدمات خود به زوار را دوچندان کرده است.


غربالگری سلامت قلبی زائران اربعین با امکانات نرم‌افزاری
یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و درمانی قلب و عروق، قصد دارد با به‌کارگیری امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری خود، در غربالگری سلامت قلبی زائران اربعین ایفای نقش کند. به گزارش ایرنا این شرکت دانش‌بنیان در «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین» برای ارائه خدمات درمانی در حوزه پیشگیری و درمان بیماران قلبی به زائران اعلام آمادگی کرد و ستاد مردمی اربعین با این شرکت‌ دانش‌بنیان وارد تفاهم اولیه شد.


خدمات رایگان اتوبوسرانی و مترو به جاماندگان اربعین
مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از خدمات رایگان اتوبوسرانی و مترو به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین در تهران خبر داد. به گزارش فارس، مهدی گلشنی گفت: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت‌عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود و معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با هماهنگی و همکاری پلیس راهور و شهرداری‌های مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰، به مدیریت حمل‌و‌نقل و ترافیک مراسم و مسیرهای درگیر با آن می‌پردازد.

جستجو
آرشیو تاریخی