شهردار تهران:

پایتخت به سمت برقی شدن حرکت می کند

شهردار تهران در جشنواره شهید رجایی گفت: ‌ما چند تحول را در شهرداری دنبال می‌کنیم که تحول اول ناظر بر مجموعه مدیریت شهری و اراده شورا و مدیریت برگرفته از آن و ارتقای مجموعه شهرداری از نهاد خدمتگزار به نهاد اجتماعی است.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی، با بیان اینکه نزدیک به 100 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری در ارتباط هستند، گفت: همبستگی و ارتقای سطح خدمتگزاری اهمیت ویژه‌ای دارد. در یک چهار ضعلی بین شهر، شهروندان، خدمتگزاران و مدیریت شهری قرار داریم و این مربع بناست اتفاق بزرگی را رقم بزند.
شهردار تهران تأکید کرد:‌ بعد از تحول درون شهرداری، تحول فناورانه دومین رویکرد ما در ارتقای خدمتگزاری و ارائه الگوی شهر هوشمند است.
زاکانی گفت: ما یک شهر هوشمند را برای همیاری بین خدمت‌دهندگان و گیرندگان خدمت‌ دنبال می‌کنیم و در بخش سوم به کالبد، هویت شهر و ایجاد ایمنی و آسایش شهروندان توجه ویژه داریم. شهردار تهران درخصوص همکاری با دولت، گفت: ما آماده همکاری‌ با دولت هستیم.

قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس برقی بسته شد
شهردار تهران از بسته شدن قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس برقی خبر داد و گفت: تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از 15 ایستگاه شارژ برقی خودرو، گفت: به همت وزیر صمت و گروه مپنا این کار انجام شد.
وی با بیان اینکه یک سال و نیم پیش در خدمت اعضای شورای شهر 90 پروژه کلان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشریح کردیم، گفت: یکی از آنها برقی‌سازی تهران بود و تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.
شهردار تهران گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها، شرایط زیست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود دهیم و برقی شدن یکی از این راه‌هاست.
به گفته زاکانی، در 15 ایستگاه 74 دستگاه شارژ برقی مستقر شده و در تفاهمنامه انجام شده باید تا پایان سال 1403، 5 هزار دستگاه شارژ در بیش از 1700 نقطه نصب شود.
وی تأکید کرد: ما از توان داخلی استفاده می‌کنیم و شهرداری تهران قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس برقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته و 50 هزار دستگاه تاکسی برقی به صورت ویژه در دستور کار است و وزارت صمت هم همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.
شهردار تهران با بیان اینکه 400 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار است، گفت: 13 درصد آلودگی تهران به دلیل موتورهای کار است که پیمایش بالایی دارند و با برقی شدن موتورسیکلت‌ها بخشی از آلودگی برطرف می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی