حوادث جهان

سیل در تاجیکستان ۱۳ قربانی گرفت
 بارندگی شدید و جاری شدن سیل در مناطق مرکزی تاجیکستان جان 13 نفر را گرفت.
به گزارش آناتولی، کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان اعلام کرد که طوفان، بارندگی شدید و جاری شدن سیل، در شهر «وحدت» و ناحیه «رودکی» در نزدیکی پایتختِ این کشور به منازل و دارایی‌های شهروندان در مناطق جنوب و شرق حومه شهر «دوشنبه»، پایتخت این کشور خسارات جدی وارد کرده است.
گزارش‌ها حاکی است در پی وقوع این حادثه طبیعی که منجر به رانش زمین، سنگ‌ریزش و جاری شدن گل و لای شده، چندین مدرسه نیز خسارت دیده است.
«امامعلی رحمان»، رئیس جمهوری تاجیکستان به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفته است.
وی به «قاهر رسول‌زاده»، نخست‌وزیر تاجیکستان و کمیته شرایط اضطراری این کشور دستور داده است که به خانواده‌های قربانیان کمک کنند و اقدامات فوری را برای رفع پیامدهای این فاجعه طبیعی انجام دهند.

ازدواج زن امریکایی
با یک شخصیت مجازی
روزانا راموس که اهل برانکس نیویورک است با شخصیتی که خودش با برنامه هوش مصنوعی ساخته به شکل مجازی ازدواج کرد.
 این زن 36 ساله که مادر دو فرزند است از برنامه آنلاین هوش مصنوعی رپلیکا استفاده کرد تا یک چت بات مرد بر اساس شخصیت انیمیشنی محبوب یک انیمه با عنوان حمله به تایتان بسازد. روزانا می‌گوید: «می‌توانم چیزهایی به او بگویم بدون اینکه بگوید «تو نمی‌تونی همچین حرف‌هایی بزنی. اجازه نداری این‌طوری فکر کنی.» و بعد با او شروع کنم به بحث کردن. هیچ قضاوتی در کار نیست.» این شخصیت مجازی به عنوان یک پزشک حرفه‌ای کار می‌کند و از نوشتن به عنوان سرگرمی لذت می‌برد؛ این چیزهایی است که او هنگام آشنا شدن با روزانا به او گفته است.

 جنایت انگلیس علیه کودکان پناهجو
روزنامه گاردین در گزارش جدیدی آورده است: مقام‌های انگلیسی، کودکان بدون سرپرستی را که همراه با پناهجویان دیگر وارد این کشور می‌شوند در زندان‌ همراه با مجرمان جنسی نگهداری می‌کنند.
به گزارش روزنامه «گاردین»، این کودکانِ آسیب‌پذیر به زندان‌هایی منتقل می‌شوند که مجرمان بزرگسال از جمله متهمان جنسی در آنجا محبوس هستند.  تاکنون موارد زیادی از انتقال کودکان به زندان‌های بزرگسالان گزارش شده است. این کودکان که فرد بزرگسالی آنها را همراهی نمی‌کند به نظر می‌رسد که قربانی فرایند قاچاق انسان شده‌اند.
اکثر این کودکان اهل سودان یا سودان جنوبی هستند که قاچاقچیان آنها را از طریق لیبی با قایق‌های کوچک به انگلیس آورده‌اند و قربانی قاچاق یا نوع دیگری از سوءاستفاده بوده‌اند.  منتقدان و فعالان حقوق بشری در این کشور از وزارت کشور انگلیس خواسته‌اند که ضمن تحقیق در این‌ خصوص به نگهداری کودکان در زندان بزرگسالان و در کنار این قبیل از مجرمان و متهمان پایان دهد. با این حال وزارت کشور انگلیس سن این کودکان را زیر سؤال می‌برد و مدعیست که آنها، بزرگسال محسوب می‌شوند.
 
تیراندازی مرگبار در هتل «بودروم»
رسانه‌های ترکیه گزارش دادند در حادثه تیراندازی دوشنبه در هتلی در منطقه تفریحی «بودرومِ» این کشور، یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «ینی شفق» گزارش داد که تیراندازی در نتیجه درگیری بین سه نفر که با ماشین به این هتل رسیده بودند و سه نفر دیگر که از قبل در آنجا حضور داشتند، رخ داده است.در این گزارش آمده است: تحقیقات گسترده‌ای در مورد این حادثه آغاز شده و مأموران انتظامی در تلاش برای بازداشت مظنونان فراری هستند.
 
غرق شدن قایق پناهجویان
در آب‌های یونان
مقام‌های یونان از غرق شدن قایق پناهجویان در آب‌های ساحلی جزیره «لسبوس» در دریای اژه و مرگ دست‌کم چهار نفر در این حادثه خبر دادند.
به گزارش الجزیره، ۱۸ نفر دیگر از سرنشینان این قایق نجات یافته‌اند. گارد ساحلی این منطقه از آب‌های یونان دوشنبه در بیانیه کوتاهی از پیدا کردن ۲۲ پناهجو در دریای اژه خبر داده است که چهار نفر از آنها جان باخته‌اند.
همچنین گزارش‌ها حاکیست، بازماندگان به «موتیلنه»، شهر اصلی جزیره لسبوس منتقل شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی