سرقت مرگبار از خطوط انتقال نفت در روستای کشار

گروه حوادث/  دو سارق که قصد سرقت نفت از لوله‌های انتقال عسلویه به پالایشگاه نفت بندرعباس حوالی روستای کشار در بندر خمیر را داشتند بر اثر انفجار و آتش سوزی جان باختند. میر هاشم خواستار، فرماندار شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه حادثه انفجار خط لوله انتقال نفت حدود ساعت ۵ بامداد دوشنبه رخ داد، گفت: دو سارق با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید در محل حاضر شده و با هدف سرقت اقدام به سوراخ کردن خط لوله کرده‌اند که منجر به آتش‌سوزی شده است.
هردوسارق در این حادثه بر اثر حریق جان باختند و خودرو آنان نیز در آتش سوخت.  مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه حدود ساعت ۵ صبح انفجار در یکی از خطوط انتقال نفت گوره-جاسک رخ داده که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار است.
 وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودرو سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش سوزی، احتمال دارد آتش سوزی ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد. رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر و مأموران انتظامی در محل حادثه حضور یافته و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به‌موقع گروه‌های فنی و مهندسی و نیرو‌های امداد و آتش‌نشانی برای تسریع در اطفای حریق صادر شده است.  وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، دو طرف لوله انتقال نفت توسط نیرو‌های فنی مسدود شد و با توجه به اینکه خط لوله مورد نظر راکد بوده و در حال بهره‌برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد.  
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود کرده و به منظور شناسایی مقصران احتمالی در حادثه نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی