صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

یادی از داوود رشیدی به قلم احترام برومند
احترام برومند، مجری تلویزیون و بازیگر با انتشار ویدیوی کوتاهی که بزرگانی همچون احمدرضا احمدی و داوود رشیدی، همسرش در آن دیده می‌شوند، نوشته: «پنج شهریور، همیشه، برایم، یادآور تلخ‌ترین خاطره زندگی‌ام خواهد، بود، تا آن‌روز، پنج شهریور یکهزار و سیصدو نودوپنج، هرگز شاهد مرگ کسى نبودم، عزیزترین و نزدیکترین کس زندگی‌ات، در آغوشت دو نفس راحت می‌کشد و براى همیشه ترکت می‌کند، به همین سادگى... تا به خودت بجنبى جسمش را می‌برند، تو می‌مانى با سال‌ها خاطره، ده‌ها سال زندگى توأم با شادى و غم و هرگز فراموش نمی‌کنى.»

یادداشت متفاوت کارگردان «بی‌رویا»
آرین وزیر دفتری، هنرمند فیلمساز یادداشت متفاوت و به نسبت مفصلی درباره ساخته تازه‌اش، نوشته که در آن اشاره‌ای به واکنش برخی مخاطبان فیلم «بی‌رویا» شده است. در بخشی از آن آمده: «رویا کامنت میذاره این فیلم رو از روی زندگی من ساختن، بابک میگه این آشغال؟! رو چه حسابی آخه؟ رو چه منطقی؟!! زیبا توئیت زده این چه سمی بود من دیدم ترجیح میدم فراموشش کنم! لیلی مینویسه به نظرم فیلم عجیبی بود گیج شدم، نمی‌فهمم خیلی بده یا خیلی خوب... شوهر هانیه هزار جا پر میکنه! نبینید این فیلم کپی درجه چندم از جزیره شاتر و فادره جاش اونا رو ببینید کارگردانش باید بره روانپزشک جای اینکه فیلم کپی بسازه. رویا دوباره نوشته من نمی‌فهمم اینا چرا میگن فیلم تخیلی و بی‌منطقه؟!» اکران آنلاین این فیلم در شبکه نمایش‌خانگی ادامه دارد.

محفلی ادبی برای شیرازی‌ها
اسماعیل امینی، شاعر و استاد دانشگاه خبر برپایی محفلی ادبی را با دنبال‌کنندگان صفحه خود به اشتراک گذاشته، بر اساس اطلاعات مندرج در این پست؛ دوشنبه همین هفته به همراهی انجمن داستان «سته‌بان»، علاقه‌مندان شیرازی شاهد برگزاری کارگاه تکنیک‌های طنزنویسی همراه با خوانش داستان هستند. اگر ساکن شیراز هستید و البته علاقه‌مند به حضور در این جلسه می‌توانید جزئیات بیشتر برگزاری‌اش را در صفحه اسماعیل امینی یا احمد اکبرپور بخوانید.

پیشنهاد رضا صادقی
رضا صادقی هنرمند خواننده هم در متن کوتاهی خطاب به آنهایی که صفحه‌اش را دنبال می‌کنند، نوشته: «امروز یا هر روز، فقط یک نفر رو اونم فقط با یه تماس یا لبخند یا هرجور که می‌دونین، از حال بد در بیارین... می‌دونم حال خوب شرایط خوب می‌خواد، ولی حالا با همین تلخی‌ها شیرینش کن رفیق... لطفاً...» صادقی در پایان نوشته‌اش از علاقه‌مندان خواسته که درباره تجربیات خودشان در این باره بنویسند.

رمانی تازه از حمیدرضا شاه‌آبادی
حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ، مطلبی را که دربردارنده معرفی یکی از نوشته‌های او با عنوان «کابوس‌های خنده‌دار» است به اشتراک گذاشته و تأکید کرده که معرفی خوبی است. در بخشی از این مطلب که آن را استوری کرده، آمده: «شاه‌آبادی در جدیدترین اثر خود خواننده را به دوران قحطی بزرگ ایران، همزمان با حکومت ناصرالدین‌شاه می‌برد. این رمان داستان خانواده‌ای را نقل می‌کند که کارشان اجرای تقید و نمایش روحوضی است؛ در خیابان و مجالس اجرا می‌کنند و در بین مردم به دسته حبیب سلمونی شهرت دارد.» همان‌طور که نگارنده این یادداشت هم تأکید کرده، نفوذ و قدرت هنر در جامعه و تأثیرات شگرف آن یکی از مهم‌ترین مضامین این رمان است.

چند سطر از یامین‌پور
وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری تلویزیون هم نوشته: «گفتم، آقا چطور می‌شه که بعضی وقت‌ها مثلاً در زیارت حرم اهل بیت علیهم‌السلام که عبادت و ذکر زیاد می‌شه، وسوسه و شک در معارف هم یه دفعه به ذهن آدم حمله می‌کنه؟ گفت: اگر از کسی که مواد مخدر مصرف می‌کنه بپرسی جایی‌ات درد می‌کنه، می‌گه نه مواد دردش رو تسکین داده، اگر مواد رو کنار بذاره و پاکیزه بشه، تازه دردها خودشو نشون می‌ده؛ در حرم اهل بیت علیهم‌السلام یا در ایام خاص مثل محرم، آدم که لطیف می‌شه تازه بعضى ضعف‌ها در عقاید خودشو نشون می‌ده...»

 

جستجو
آرشیو تاریخی