صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مصاحبه و خبر

تصویب حق پخش تلویزیونی در  مجلس
قالیباف: مشکل را حل می‌کنیم
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی هیأت فوتبال استان سمنان ‌از تصویب حق پخش تلویزیونی ورزش کشور در برنامه هفتم توسعه کشور توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: «تصویب نهایی این قانون مهم، بخش زیادی از مشکلات تیم‌داری در فوتبال کشور را رفع می‌کند. مجلس شورای اسلامی با طرح و تصویب این مهم در کمیسیون تلفیق، گام مؤثری در موضوع حق پخش تلویزیونی برداشته و با تصویب نهایی این مهم، 60 تا 70 درصد از درآمد حقوق شناخته شده فوتبال تأمین می‌شود.» وی ضمن قدردانی از دولت و مجلس شورای اسلامی بابت نگاه مثبت برای تصویب حق پخش تلویزیونی ابراز امیدواری کرد با تصویب نهایی آن، یکی از موانع مهم و عمده توزیع فوتبال در سراسر کشور برداشته شود. علاوه بر این کاظم دلخوش، عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی در خصوص حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: «ما با فدراسیون و باشگاه‌ها همراه هستیم به شرط اینکه خود دوستان ما در جامعه ورزشی و فدراسیون هم پیگیر باشند. می‌گویند تا بچه گریه نکند به او شیر نمی‌دهند. باید بیایند و مطالبه کنند و ما هم با روی باز استقبال می‌کنیم. ما بستر را فراهم می‌بینیم به شرط اینکه بیایند و مطالبه کنند، اگر نگویند مغفول می‌ماند. به دلیل اینکه بخش‌های زیادی در کشور نیاز به امکانات دارند، شاید این موضوع از دید ما هم پنهان بماند.»
گفتنی است محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای‌اسلامی دیروز در حاشیه افتتاحیه سالن کشتی گفت: «پیش‌بینی ما این است که در برنامه هفتم، گره پخش تلویزیونی و موضوعات مالی که سالیان سال مانده است را حل و فصل خواهیم کرد.»


واکنش پیولی به احتمال جذب طارمی
در چند روز باقی مانده به پایان نقل و انتقالات تابستانی اروپا، بحث پیوستن مهدی طارمی از پورتو به میلان، دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. در این میان، استفانو پیولی سرمربی روسونری پس از برتری 4-1 تیمش مقابل تورینو، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» درخصوص اینکه باشگاه میلان به دنبال این است تا پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، یک مهاجم جدید از جمله مهدی طارمی را به خدمت بگیرد تا به نوعی بتوانند در مقاطعی به اولیویه ژیرو استراحت بدهد، گفت: «ژیرو بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما اگر ما می‌خواهیم در دو تورنمنت رقابتی باشیم، هیچ بازیکنی نمی‌تواند صددرصد تضمین کند که کل فصل می‌تواند بازی کند. هرچه گزینه‌های بیشتری داشته باشیم، بهتر است. ما طبق شرایط فعلی تیم کاملی هستیم اما اگر اتفاقی (در نقل‌وانتقالات) بیفتد، باشگاه تصمیم خواهد گرفت که چه کاری انجام دهد.»


آزمون در جام ملت‌ها خواهد بود
در پی انتشار شایعه شرط باشگاه رم ایتالیا برای سردار آزمون درباره عدم همراهی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، بخش رسانه‌ای تیم ملی اعلام کرد که  برنامه‌‌ تمامی لژیونرهای مدنظر کادر فنی تیم ملی در هماهنگی کامل با سرمربی تیم ملی پیش می‌رود. بر همین اساس پس از آسیب‌دیدگی سردار آزمون در تمرینات پیش فصل باشگاه بایرلورکوزن و پیش از انعقاد قرارداد با باشگاه رم، مقرر شده بود به منظور مداوای هر چه سریعتر این بازیکن، او در تیم باشگاهی دوران درمان و ریکاوری را طی کند و غیبت او در اردوی پیش‌روی تیم ملی از قبل قطعی بود. پس از طی دوران آسیب‌دیدگی و در صورت نظر مثبت سرمربی تیم ملی روی این بازیکن، با هماهنگی باشگاه رم این بازیکن در اردوهای آتی، تیم ملی را همراهی خواهد کرد و آزمون نیز برخلاف شایعه مطرح شده بر حضور در تیم ملی تأکید دارد.

ورزشگاه آزادی میهمان الدحیل شد
در حالی که رسانه‌های سعودی در خبری عنوان کردند که به دلیل مجهز نبودن ورزشگاه آزادی به سیستم کمک‌داور ویدیویی، دیدار نمایندگان ایران و عربستان به زمینی بی‌طرف منتقل خواهد شد، باشگاه الدحیل از حضور در آزادی برای بازی مقابل پرسپولیس خبر داد. باشگاه قطری دیگر رقیب پرسپولیس در خبری عنوان کرد که در تاریخ 5 دسامبر 2023 (14 آذر) در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس است.

جستجو
آرشیو تاریخی