صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

رابطه نکونام و مدیریت استقلال، چگونه است؟

نشستی پر از کنایه و گلایه!

در آستانه آغاز هفته چهارم لیگ‌برتر به نظر می‌رسد مشکلات استقلال همچنان پابرجاست، چراکه جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان بازهم با گلایه و انتقاد از وضعیت تیمش چنین صحبت کرد:
«بازی‌ها به هم نزدیک است و تیم‌ها فاصله زیادی با هم ندارند. امسال با توجه به برگزاری جام ملت‌های آسیا، تاریخ‌های فیفادی و بازی‌های تیم‌ملی امید، برخی مواقع بازی‌ها پرفشارتر و  گاهی اوقات با فاصله برگزار می‌شود. لیگ فرسایشی خواهد بود اما تمام تمرکز من و بازیکنان استقلال به دیدار با استقلال خوزستان است.»
 نکته‌ای که این روزها سرمربیان استقلال و پرسپولیس از آن ابراز ناراحتی دارند و کاملاً نیز بحق است، بی‌تماشاگر برگزار شدن بازی‌های خانگی‌شان در ورزشگاه آزادی است. نکونام در این رابطه گفت:«جای هواداران ما کاملاً خالی است و واقعاً از این موضوع ناراحت هستم. حتی از باشگاه درخواست کردم اگر می‌توانیم در جای دیگری بازی کنیم تا هواداران کنار استقلال باشند زیرا بازوهای قدرت ما هستند و به تیم شور و انرژی می‌دهند اما متأسفانه نبود آنها به ضرر ما است و امیدواریم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم زودتر با حضورشان بازی کنیم و جای خالی آنها حس نشود.»
نکته دیگر اینکه استقلال در این فصل نتوانسته بازیکن خارجی جدیدی بگیرد که نکونام درمورد آنها چنین توضیح داد: «با توجه به تغییر و تحولات، با مدیریت جدید صحبت کردیم اما فقط دو بازیکن سرعتی وارد ایران شدند که مورد تأیید من نبودند. بازیکن عراقی به خاطر شرایط سخت بودجه از تیم جدا شد و بازیکن دیگر مورد تأیید من نبود.»

تورس به یک تیم ایرانی می‌رود
روبرتو تورس، بازیکن اسپانیایی فصل گذشته فولاد یکی از خارجی‌هایی که قرار بود به استقلال بیاید اما این اتفاق رخ نداد و حالا نکونام از حضور او در یک تیم ایرانی دیگر خبر داده است:«با تورس حدود یک ماه صحبت کردیم ولی این خبر را بدهم که او نیز به یکی از تیم‌های ایرانی پیوسته است و امروز و فردا قرارداد می‌بندد. از بازیکنان خارجی دیگر نیز یکی بازیکن مصری است که همه وضعیتش را می‌دانند. نمی‌دانم در موردش چه اتفاقی می‌افتد، زیرا خودم به آمدن بازیکنان ورود پیدا نکردم. اگر قرار است بازیکنی جذب شود، باشگاه صحبت می‌کند. یک بازیکن دیگر هم آرژانتینی است که در اسپانیا بازی می‌کند. با ارتباطاتی که دارم خودم با او صحبت کردم و شرایط باشگاه را به او پیشنهاد دادم. باید دید چه اتفاقی می‌افتد. تا زمانی که اتفاقی نیفتد، بازیکنان مدنظر من اینجا سر تمرین نیایند و قراردادی نبندند، هیچ چیز را باور نمی‌کنم.»
با این اوضاع به نظر می‌رسد اختلاف‌نظرهایی میان علی خطیر مدیرعامل باشگاه و نکونام بر سر جذب بازیکن خارجی وجود داشته باشد. سرمربی استقلال در ادامه توضیحاتش در خصوص جذب بازیکن خارجی عنوان کرد: «این را هم بگویم که یک بازیکن خارجی نمی‌گیرم، زیرا حداقل دو بازیکن خارجی می‌خواهیم تا به تیم کمک شود. اگر قرار است فقط یک بازیکن بگیریم تا نیم‌فصل صبر می‌کنیم تا با بازیکنان بهتری قرارداد ببندیم. الان به صورت معمول 5 هفته از لیگ گذشته و فردا هفته چهارم است، اما قرار بود تا این تاریخ 5 هفته برگزار شود که به دلیل تأخیر، هفته چهارم را برگزار می‌کنیم. بعد از این هم تعطیلی لیگ است و تیم‌ها باید استراحت کنند. 6-5 هفته از لیگ را از دست می‌دهیم و 6-5 هفته نیز تمرینات آماده‌سازی انجام می‌شود.

 تیم ملی‌ من، استقلال است
در این شرایط به نظر می‌رسد نکونام بازیکنی را هم در اختیار تیم امید قرار ندهد، چراکه او یادآور شد:«نمی‌دانیم بازی بعدی استقلال چه زمانی برگزار می‌شود و آیا اصلاً قرار است برگزار شود یا نشود. طبق جلسه‌ای که با رضا عنایتی داشتیم و صحبتی که کردیم قرار بود در مورد نفرات دعوت‌ شده به تیم امید به ما نامه مکتوب بدهند تا موافقت کنم اما اگر شرایط اتفاق‌ افتاده به این شکل نباشد، قطعاً ما هم همکاری نمی‌کنیم. از جلسه‌ای که با عنایتی داشتم چندین روز گذشته اما هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ برنامه‌ای به ما ندادند. من هم بازیکنان خود را به جایی که به من نه، بلکه به تیم و باشگاه ضربه بزند، تقدیم نمی‌کنم. برای من، تیم‌ملی‌ام، باشگاه استقلال است.»

همه این مسائل برای این است که نکونام از استقلال برود
نکونام به این اشاره دارد که رابطه او و مدیریت باشگاه فوق‌العاده و عالی است اما پر واضح است که این جملات او کنایه‌ای بیش نیست. به ادامه صحبت‌های سرمربی استقلال دقت کنید: «دو بار مربیان اسپانیایی (دستیارانش) را از هتل بیرون کردند. تأکید کردم باید سینا سعیدی‌فر در استقلال بماند ولی بدون اجازه من رفته است. هیچ تیمی در دنیا نیست که با دو دروازه‌بان تمرین کند. در حال حاضر دروازه‌بان سوم ما بهزاد غلامپور (مربی دروازه‌بان‌های استقلال) است. گلر خوبی هم هست، اما مقداری ناآماده است! آریا برزگر هم با استقلال قرارداد بست اما در نهایت رفت و برای نساجی بازی کرد. همه این مسائل برای این است که نکونام از استقلال برود، اما نمی‌روم. همه شرایط عالی و تیم فوق‌العاده است. ان‌شاءالله برای جام جهانی می‌رویم.» نکونام در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی باید بیفتد که مدیریت و تیم استقلال با هم هماهنگ شود، گفت: «حواست به این کنفرانس نیست. همه چیز عالی است، بعد انتقاد می‌کنید. حواست را جمع کن!»

جستجو
آرشیو تاریخی