صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

اخبار ورزش

صعود تاریخی به فینال A  قایقرانی
هدیه کاظمی ملی پوش قایقرانی، در اتفاقی تاریخی به فینال A  کایاک 200 متر قهرمانی جهان صعود کرد.
در ادامه رقابت‌های جهانی دویسبورگ، کاظمی بعد از رقابت با قایقرانانی از لتونی، قزاقستان، نیوزیلند، لهستان، اسپانیا، اسلواکی، انگلیس و الجزایر سوم شد و به فینال A این مسابقات راه یافت.او حالا اولین دختر ایرانی است که در فینال A  کایاک 200 متر قهرمانی جهان پارو خواهد زد.

پارگی مجدد کشاله ران قاسم پور
کامران قاسم‌پور ستاره تیم ملی کشتی باز هم کشاله ران پاره کرد.کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم تیم ملی که 3 ماه پیش خارج از اردوی تیم ملی، از ناحیه کشاله ران راست دچار پارگی شدید شده بود، با تمرینات بازتوانی به اردوها برگشت.اما هفته قبل در جریان تمرینات تیم ملی، مجدداً از این ناحیه دچار آسیب‌دیدگی شد تا حضور درمسابقات قهرمانی جهان 2023 را از دست بدهد.حالا MRI قاسم‌پور اینطور نشان می‌دهد که کشاله ران راست او مجدداً دچار 20 تا 30 درصد پارگی شده است.در این شرایط امیرعلی آذرپیرا آزادکار با آتیه ایران و دارنده مدال طلای امیدهای جهان، جایگزین قاسم‌پور در مسابقات جهانی خواهد شد.


آپاندیس کار دست بخشی داد
امیرمحمد بخشی تکواندوکار وزن منفی 80 کیلوگرم تیم ملی تحت عمل جراحی قرار گرفت.ملی‌پوش کشورمان که در اردوی تیم ملی حضور داشت، به‌خاطر درد شدید ناحیه شکم راهی بیمارستان شد که با تشخیص پزشکان علت درد او آپاندیس اعلام شد و سریعاً تحت عمل جراحی قرار گرفت.


مسی قیمت بلیت را 10 برابر کرد
لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی اینترمیامی، یک‌تنه درآمد باشگاه را ده برابر کرد.لئو که از همان شروع کارش در این تیم، آتش‌بازی‌های خود را شروع کرد، با درخشش خود اولین جام تاریخ این باشگاه را هنوز نیامده به ارمغان آورد.حالا حضور او در این باشگاه امریکایی باعث شده است تا قیمت بلیت‌های باشگاه از 46 دلار به 502 دلار یعنی ده برابر تبدیل شود. بعد از اولین جام این باشگاه در لیگزکاپ، حالا اینترمیامی با حضور در فینال جام اوپن امریکا در آستانه دومین جام خود است.


سیزدهمی رضایی در قهرمانی جهان
محمد نبی‌رضایی ملی‌پوش کانو در مسابقات قهرمانی جهان در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. در ادامه مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی دویسبروگ، نبی‌رضایی که به فینال B صعود کرده بود، در رقابت با قایقرانان کوبا، ایتالیا، فرانسه، یونان، اتریش، ژاپن، استرالیا و امریکا در جایگاه چهارم قرار گرفت تا در رده سیزدهم دنیا بایستد. همچنین هدیه کاظمی در فینال B کایاک 500 متر به عنوان آخرین نفر خط پایان را رد کرد تا در جایگاه هجدم دنیا قرار بگیرد. مائده شورگشتی و هیوا افضلی هم در فینال B کانو 500 متر پنجم شدند و در مجموع چهاردهم جهان.


اردوی کشتی‌گیران ترکمنستان در ایران
دور جدید تمرینات تیم‌های ملی کشتی ترکمنستان در ایران آغاز شد. اردوی کشتی‌گیران ترکمنستان با مدیریت فنی رضا یزدانی، دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز جهان در شهر‌های ساری و تهران استارت خورد تا برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی هانگژو و پیکار‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان آماده شوند. هادی حبیبی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید و بزرگسالان ترکمنستان با تأیید این خبر، گفت: طبق برنامه فرنگی‌کاران در کمپ تیم‌های ملی کشتی و آزادکاران در کمپ تمرینی سالاردره در شهر ساری تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی با جدیت دنبال می‌کنند. بدون شک هدف کادر فنی حضور پرقدرت در این دو رویداد مهم است. کشتی ورزش بی‌رکوردی است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. تلاش ما این است که کشتی‌گیران ترکمن بهترین عملکرد را در راه رسیدن به مدال داشته باشند. البته کشتی‌گیران ترکمن هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله دارند، اما روز به روز بهتر می‌شوند و به طور حتم با سپری شدن زمان و اجرای برنامه‌های از پیش تدوین شده حداقل در آسیا می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.


چهار مدال جهانی پاراوزنه‌برداری
مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان با کسب دو مدال طلا و یک نقره و یک برنز برای ایران پیگیری شد. دهمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی امارات آغاز شده که تاکنون در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم سامان رضی صاحب مدال برنز شده است. علی‌اکبر غریب شاهی دیگر نماینده ایران هم در این دسته با مهار وزنه ۲۴۸ کیلوگرم در جایگاه اول ایستاد و مدال طلا را از آن خود کرد. احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷ کیلوگرم هم با مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرم طلایی شد. مهدی صیادی نیز با کسب مدال نقره به نایب قهرمانی رسید. اما در بخش زنان، نیکو روزبهانی ملی‌پوش دسته مثبت ۸۶ کیلوگرم از کسب مدال بازماند. زنان ایران اولین رویدادی است که تجربه می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی