صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ناکامی عطایی با تیم ملی والیبال؛ این بار در آسیا

دریاچه والیبال خشکید!

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

جهنم ارومیه برای ژاپن تبدیل به بهشت شد. در حالی که همه چیز آماده بود تا تیم ملی والیبال ایران هت‌تریک قهرمانی آسیا را دیشب در سالن غدیر ارومیه رقم بزند، اما این اتفاق رخ نداد. حتی جهنمی که ۸ هزار تماشاگر ارومیه‌ای در سالن غدیر برای ژاپنی‌ها ساختند هم به داد تیم بهروز عطایی نرسید و‌ ژاپن با قهرمانی و شکست 3-صفر تیم ملی والیبال ایران، از آن رد شد. شاگردان عطایی دست اول را بد شروع کردند و با باخت ‌۲۵-۲۰ تمام. ایران دست دوم را با جابه‌جایی صابر کاظمی با امین اسماعیل‌نژاد شروع کرد اما با خطای سرویس زیاد ایرانی‌ها، نرسیدن دریافت اول به پاسور و اشتباهات پاس به مهاجمان پکیج اشتباهات برای باخت ست دوم کامل بود، تا حدی که داد تماشاگران ارومیه‌ای وقتی ایران ۱۶-۱۱ عقب بود هم درآمد و در نهایت ست دوم هم با نتیجه ۲۵-۱۸ به سود ژاپن تمام شد. نتیجه‌ای که همه ایرانی‌ها از آن ناراضی بودند. با اینکه ست سوم بهتر شروع شد اما باز هم دریافت بلای جان ایران ‌شد و دفاع‌های ژاپن جان مهاجمان ایران را به لب رساندند و در نهایت با نتیجه ۲۵-۱۸ بردند و جشن قهرمانی گرفتند تا ایران در کمال ناباوری در خانه نایب قهرمان شود.
به نظر می‌رسد دریاچه والیبال ایران خشکیده و پس از ناکامی در لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی در قهرمانی آسیا هم کاری از پیش نبرد و همه را ناامید کرد!
حواشی مسابقات قهرمانی آسیا
روزهای هیجان‌انگیز والیبالی، دیشب با همه اتفاقات ریز و درشت در ارومیه تمام شد. شهر عاشقان والیبال، برای میزبانی مردان آسیا، روزهای متفاوتی داشت؛ از حضور پررنگ تماشاگران زن، حضور افغانستان به بهانه جریمه ۲۰ هزار دلاری، تیم جوان چین بدون بازیکنان لیگ ملت‌ها تا استقبال زیاد ارومیه‌ای‌ها، صدور I.D کارت‌های اضافه، اعتراض پیشکسوتان بابت عدم دعوت به سالن و حتی راه ندادن آنها به سالن، پشت در ماندن تماشاگران بلیت به دست تا حمایت تماشاگران از قطر در بازی نیمه‌نهایی مقابل ژاپن، ووزلاهایی که صدای فیلیپ بلین فرانسوی را درآورد، از کار افتادن سایت بلیت فروشی و بازار سیاه بلیت فینال.
 تماشاگران زن در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا حضور پر‌رنگی داشتند. تعداد زیاد آنها باعث شد تا مسئولان یک سوم سکوی تماشاگران را به آنها اختصاص دهند. تیم ملی والیبال افغانستان، با ترفند خودش را به مسابقات والیبال مردان آسیا به میزبانی ارومیه رساند، در حالی که دولت طالبان موافق حضور این تیم در قهرمانی آسیا نبود، مسئولان تیم به بهانه جریمه ۲۰ هزار دلاری موافقت دولتشان را گرفتند و به ارومیه آمدند. تیم والیبال چین با ترکیب جوان پا به مسابقات گذاشت. تیم ملی والیبال چین که امسال با
قعر نشینی در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها، جواز حضورش برای سال ۲۰۲۴ باطل شد، با ترکیبی جوان در قهرمانی مردان آسیا حاضر شد؛ تیمی که با شکست ۳ بر صفر مقابل ایران به بازی رده‌بندی رسید و با قطر بر سر سکوی سومی آسیا جدال سختی داشت.
این تیم همچنین با باخت 3-3 مقابل قطر،‌مدال برنز را از دست داد تا در قهرمانی آسیا هم ناکام باشد.
 صدور I.D کارت‌های اضافه صدای همه را درآورده بود، مثل همیشه این معضل همه را به دردسر انداخته و باعث شده بود افراد زیادی با I.D کارت در سالن باشند؛ اما در مقابل پیشکسوتان والیبال ارومیه که همه روزگاری از بازیکنان بنام والیبال ایران بودند I.D کارت نداشتند و خیلی از آنها مثل سید‌عباسی‌ها حتی رغبتی برای حضور در سالن نداشتند. البته بعضی‌ها هم با حضور در سالن به خاطر بدرفتاری‌ها دلخور بودند و ناراحت.
قصه بازار سیاه بلیت هم مثل همیشه بود. در حالی که شنبه در بازی اول نیمه نهایی قهرمانی آسیا در سالن جای سوزن انداختن نبود، اما افراد زیادی هم بیرون از سالن غدیر بلیت به دست پشت در مانده بودند. حتی دیروز هم این اتفاق تکرار شد. کنار این مسأله، بازار سیاه بلیت هم بیداد می‌کرد به حدی که قیمت بلیت فینال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسیده بود.
 صدای ووزلاهای تماشاگران در بازی نیمه نهایی، حتی صدای فیلیپ بلین سرمربی تیم ملی ژاپن را هم درآورده بود. او شنبه در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش مقابل قطر در بازی نیمه‌نهایی گفته بود: «تماشاگران را دوست دارم، اما این حجم از سر و صدا لذت بازی را می‌گیرد، امیدوارم برای بازی فینال فکری بابت این موضوع شود.» همین مسأله شائبه ممنوعیت ورود ووزلاها به سالن را پیش آورد، اما دیروز وقتی صدای زیاد ووزلاها همزمان با بازی رده‌بندی شنیده ‌شد، احتمال این خبر را از بین برد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی