اخبــــار

یکروزه شناسنامه تعویض کنید
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دولت، این سازمان با برپایی میز خدمت، یکروزه شناسنامه شهروندان را تعویض و به متقاضیان تحویل می‌دهد.
به گزارش ایرنا، همزمان با فرارسیدن هفته دولت و به منظور گرامیداشت این هفته، سازمان ثبت احوال کشور با برپایی میزخدمت در محل این سازمان واقع در خیابان امام خمینی (ره)، نبش خیابان شیخ هادی، ضمن بررسی مسائل و مشکلات هویتی شهروندان، نسبت به ثبت درخواست شناسنامه افراد اقدام و ظرف مدت یک روز شناسنامه شهروندان را تعویض و به آنان تحویل می‌دهد.


مأموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی واگذار می‌شود
رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی گفت: مأموریت‌های نهضت سوادآموزی بدون اینکه ظرفیت‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توسعه پیدا کند، به معاونت آموزش ابتدایی این سازمان سپرده می‌شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا عبدی افزود: نهضت سوادآموزی هیچ وقت به دنبال جذب نیروی جدید نبوده است، اما چون نیروهای نهضت سوادآموزی وارد آموزش و پرورش شده‌اند نهضت با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو شده است.
وی گفت: نگاه حضرت امام(ره) به نهضت سواد‌آموزی مردم‌محوری بود اما در سال ۱۳۶۳ دچار انحراف شدیم و نهضت را دولتی کردیم. اکنون هم با مصوبه جدید برای تلفیق نهضت و آموزش و پرورش، باز به سمت دولتی شدن نهضت سواد‌آموزی می‌رویم.  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره تکلیف نیروهای اداری نهضت گفت: در صورت ادغام نیروهای اداری نهضت سواد‌آموزی هم در آموزش و پرورش جانمایی می‌شود.
وی افزود: در سال‌ها قبل هم یک ‌بار نهضت در کل آموزش و پرورش ادغام شد اما نتایج مثبتی حاصل نشد. آموزش و پرورش مشکل نیروی انسانی دارد پس چطور می‌تواند به نهضت نیروی انسانی بدهد؟ پیشنهاد من این است که مجلس شورای اسلامی اجازه بدهد که دولت برای آینده سوادآموزی کشور لایحه بدهد.


آخرین مهلت بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب اعلام شد
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایب در صورت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی تا قبل از تاریخ یکم مهرماه ۱۴۰۲ که در نهایت منجر به اعزام به خدمت در ماه‌های آینده شود، از بخشش اضافه خدمت سنواتی بهره‌مند می‌شوند.
سردار تقی‌ مهری، درباره آخرین مهلت بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب در پایگاه اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد: «کلیه مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند و یا مشمولان دارای برگ آماده به خدمت که به هر دلیل در اعزام‌های قبل از تاریخ یکم مهرماه امسال حضور نیافته‌اند، در صورت تعیین وضعیت خدمت تا قبل از تاریخ یکم مهرماه که درنهایت منجر به اعزام به خدمت درماه‌های آینده شود، از بخشش اضافه خدمت سنواتی بهره‌مند می‌شوند.»

جستجو
آرشیو تاریخی