معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت مطرح کرد

تعرفه های خدمات پرستاری از طریق بیمه ها محاسبه و پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم به طور کلی اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته افتتاح چند اَبَر بیمارستان را در کارنامه دولت ثبت کردیم و بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید در اختیار مردم قرار دادیم و تا پایان سال 7 هزار تخت دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
بهروز رحیمی در تشریح دستاوردهای عمرانی وزارت بهداشت، در نشست خبری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: «اولین بیمارستان‌های هزار تختخوابی بعد از انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم ساخته شد. بین ۸ تا ۱۰ بیمارستان هزار تختخوابی دیگر نیز در دست طراحی، تأمین مالی و احداث، قرار دارد. در کل نظام سلامت کشور 150 هزار تخت بیمارستانی داریم که 15 هزار تخت آن در دولت مردمی به این مجموعه افزوده شده است. تا پایان سال 7 هزار تخت بیمارستانی دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. در مجموع در دولت سیزدهم شاهد افتتاح 8 تا ۱۰ بیمارستان هزار تختخوابی در تبریز، مازندران، اردبیل، تهران، شیراز، همدان و خوزستان خواهیم بود. بیمارستان‌های حضرت مهدی(عج)، غدیر، فردیس و پیرانشهر نیز در این دوره مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ده‌ها بیمارستان و ۷۹ طرح نیز در حوزه درمان به‌زودی افتتاح می‌شود. همچنین ۱۱۵ طرح آموزشی، رفاهی و فرهنگی نیز در این دولت ایجاد شد که شامل خوابگاه‌های متأهلان و محیط‌های ورزشی است.۳۵۰ طرح آموزشی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.»
معاون وزیر بهداشت افزود: «۵۰۰ بیمارستان امسال بهسازی و نوسازی می‌شود و در بخش درمان علاوه بر طرح‌های بیمارستانی، طرح توسعه‌ای اورژانس‌ها پیگیری شده است.»
رحیمی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای افزایش توجه به زیرساخت‌های نظام سلامت گفت: «با توجه به دستور رهبری و تأکید رئیس‌جمهور، طرحی کلی با نام طرح ۴۰۴۰ در وزارت بهداشت در سال 1401 کلید خورد. در این طرح 4 هزار و 40 پروژه بهداشتی که شامل مراکز آموزش بهورزی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری، مراکز جامع خدمات روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، آزمایشگاه مرکزی و زیست پزشک و... است، در آینده افتتاح می‌شود. تاکنون نزدیک به ۲ هزار طرح تعیین تکلیف و تحویل داده شده و نکته مهم این است، شاید برخی از این طرح‌ها که تعداد زیادی هم نیستند از قبل وجود داشته که بلاتکلیف مانده بود و ما تصمیم گرفتیم به آنها سر و سامان دهیم.

پرداخت تعرفه خدمات پرستاری از طریق بیمه‌ها
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ایران در خصوص ناعادلانه بودن دریافتی‌های پرستاران نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند، گفت: «خدماتی که در نظام سلامت ارائه می‌شود، تعرفه منطقی ندارد و در مقایسه با سایر کشورها تورم نظام سلامت و میزان انباشت بدهی‌ها بالاتر است که با دستور وزیر بهداشت، دستمزدهای کارکنان در اولویت قرار گرفته است. یکی از موضوعات مهم برای ما در اولویت قرار گرفتن پرداخت‌های پرسنلی است. در آغاز دولت سیزدهم بدهی کارانه‌ها تا ۱۸ ماه بود که اکنون به کمتر از ۸ ماه رسیده است. هرچند که همین عدد هم خوب نیست ولی تلاش خود را کردیم که عمق بدهی کارانه‌ها کاهش یابد. اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هم در این دوره آغاز شد و با ورود به سرانه سلامت مشکلات کمتر می‌شود. امسال تعرفه‌های خدمات پرستاری از طریق بیمه‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود و نباید از دریافتی قبلی‌شان کمتر باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی