رشد چشمگیر بودجه دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بودجه سال پیش روی دانشگاه با رشد چشمگیر 32/9 تا ۳۳ هزار میلیارد تومان در بخش‌های دانشگاه، بیمارستان‌ها، مدارس و شرکت‌ها است که تقدیم هیأت امنای دانشگاه می‌شود.
به گزارش مهر، محمدمهدی طهرانچی دیروز در نشست خبری خود با بیان اینکه بودجه سال گذشته دانشگاه آزاد ۱۸.۵ همت بود، افزود: بودجه سال پیش روی دانشگاه با رشد چشمگیر 32/9 تا ۳۳ هزار میلیارد تومان در بخش‌های دانشگاه، بیمارستان‌ها، مدارس و شرکت‌ها است که تقدیم هیأت امنای دانشگاه می‌شود.

رشد سه برابری حقوق اعضای هیأت علمی از سال 1399 تاکنون
وی با اشاره به افزایش بودجه و حقوق اساتید دانشگاه آزاد گفت: امسال ۵۸.۵ درصد از بودجه ما به حقوق اختصاص می‌یابد. این درحالی است که در دانشگاه‌های دولتی تا ۹۰ یا ۱۰۰ درصد بودجه صرف حقوق می‌شود. حقوق و دستمزد اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از بهمن ماه ۱۳۹۹ تاکنون حدود سه برابر رشد داشته و همزمان کاهش اتکا به شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است.

ما آماده دادن اطلاعات خود هستیم ولی...
وی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه وزارت علوم اعلام کرده است دانشگاه آزاد اطلاعات آماری خود را درباره تعداد دانشجویان و … در سامانه یکپارچه وزارت علوم ثبت و اعلام نمی‌کند، گفت: دانشگاه آزاد در سه سال گذشته با راه‌اندازی سامانه‌هایی مثل سامانه پژوهشیار، آموزشیار، استعلام مدارک و… بیشترین حد سامانه‌سپاری را داشته است اما متأسفانه در وزارت علوم سامانه یکپارچه و جامعی که ما آنجا آمار و اطلاعات دانشگاه را وارد کنیم، وجود ندارد. «ایران داک» نیز حاضر نیست برای داده‌ای که تولید می‌شود هزینه پرداخت کند و می‌گویند ما دولتی هستیم و داده‌ها را رایگان به ما بدهید. ما از آنها پرسیدیم اگر بانک اطلاعاتی خود را در اختیار شما قرار دهیم، تضمین می‌کنید هک نشود؟ و پاسخ دادند مسئولیتش را قبول نمی‌کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد: ما آماده دادن اطلاعات خود هستیم ولی متأسفانه وزارت علوم هیچ سامانه جامعی که بتواند از داده‌های ما نگهداری و امنیت آن را حفظ کند، ندارد.
به ما می‌گویند باید بابت ارائه این اطلاعات به آنها پول بدهیم و ما نمی‌توانیم از پول دانشجویان‌مان برای این امر هزینه کنیم. تمامی اطلاعات ما در سامانه‌های دولت ثبت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی