مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین شرایط مناسبی برای تردد زائران دارند

تکمیل ظرفیت مرز مهران

ایلام - ستاد مرکزی اربعین از ازدحام در پایانه مرزی مهران و ترافیک در جاده‌های منتهی به آن خبر داد و از زائرانی که در مسیر مهران هستند خواست به سمت مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین تغییر مسیر دهند؛ تردد در مسیر تمرچین، باشق، چذابه روان است.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا نیز در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: تقریباً با موج سنگین حضور زائران در مرز مهران و سایر مرزها مواجه‌ایم.
سردار محمد شرفی افزود: موج سنگین خودروها از محدوده کرمانشاه به سمت ایلام و مهران در حرکت هستند و یک ترافیک خیلی سنگین ولی روان داریم.  
وی ادامه داد: پارکینگ‌های داخل شهر مهران پر شده، هم‌اکنون خودروها به سمت پارکینگ‌ها هدایت می‌شوند. بیش از 70 درصد ظرفیت پارکینگ اربعین نیز پر شده است و این احتمال وجود دارد که از فردا ظرفیت پارکینگ اربعین تکمیل شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام نیز با اشاره به تعداد تردد خودروها طی هشت روز ابتدای ماه صفر امسال در راه‌های استان گفت: طی این مدت تردد یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۰۷ خودرو در محورهای استان ثبت شده است.
سیدزاهدین چشمه‌خاور اظهار کرد: تردد این میزان خودرو در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از این میزان تردد ۱۶۴ هزار و ۲۸۴ تردد مربوط به ورود خودروها به استان است که 8 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۱۰۷ هزار و ۷۳۷ تردد خودرو نیز از استان خارج شده‌ که نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

هزینه‌های سفر زائرین اربعین از تمرچین کاهش یافت
با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی و توافقات صورت گرفته با کشور عراق هزینه‌های سفر زائرین از تمرچین کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی و توافقات صورت گرفته با کشور عراق هزینه‌های سفر زائرین از تمرچین همچنان نزولی است. وی افزود: طبق توافقات صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق و پیگیرى‌هاى انجام یافته توسط کنسولگرى جمهورى اسلامی ایران در اربیل عراق هزینه‌های سفر زائرین با هدف کمک به زائران متردد از تمرچین به سمت کربلای معلی کاهش یافته است.
آرامون تصریح کرد: هزینه کرایه حاج عمران به اربیل از ۱۳هزار دینار به ۱۰هزار دینار، صندلی‌های وسط به ۸هزار دینار، مسیر اربیل به کاظمین از ۲۳هزار دینار به ۲۰هزار دینار، مسیر اربیل به الحسینه از ۲۰هزار دینار به ۱۷هزار دینار و صندلی‌های وسط نیز به ۱۵هزار دینار کاهش پیدا کرد.
شایان ذکر است هر ۱۰۰۰ دینار ۳۳۰۰۰ تومان است.

تردد از شلمچه بسیار روان است
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز شنبه  بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در همایش اربعین حسینی از مرز بین‌المللی شلمچه راهی کشور عراق شدند.
نادر عمیدزاده  به  افزایش تعداد گیت‌های در گذرگاه مرزی شلمچه به ۲۴ گیت برای تسهیل در عبور زائران اربعین بخصوص اتباع خارجی مقیم ایران اشاره کرد و افزود: تردد در این مرز بسیار روان است و زائران در کمترین زمان ممکن از گیت‌ها به سوی عراق خارج می‌شوند.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: زائران اربعین زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و در مواقعی که با تعداد زیادی از زائران روبه‌رو هستیم با حوصله و صبر سفر خود را مدیریت کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی