رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌و‌گو با «ایران» مطرح کرد

انسجام عملی قوا در حل مسائل مردم

آیت‌الله رئیسی پرچمدار تعامل در قوا هستند، امروز هم فضای بسیار خوبی میان قوا برقرار است وجلسات هفتگی سران قوا به صورت منظم برگزار می‌شود

به رغم تلاش برخی جریان‌ها برای القاء تصویری غیرواقعی که نشان‌دهنده اختلاف میان سران قواست، فضای تعامل و همکاری بسیار خوبی میان قوا وجود دارد. این، واکنش سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به این جریان‌های سیاسی یا رسانه‌ای است.
هرچند وقوع اختلاف میان قوا، خوشایند برخی جریان‌هاست، اما واقعیت به گونه دیگری است. دولت سیزدهم، به دو دلیل، نه تنها از مسیرهای منتهی به اختلاف اجتناب می‌کند، بلکه اساساً دستورکار دیگری را برای خود تعریف کرده است.
نخست اینکه مشکلات مردم از مسیر هم‌افزایی و همکاری قوا حل می‌شود و اختلاف، اتفاقاً گره‌ها را بیشتر می‌کند. در مقابل، تجربه دولت‌های گذشته نشان داد که اختلافات، هزینه‌ها و حاشیه‌های سیاسی بی‌دلیلی را بر کشور تحمیل می‌کند و باعث کاهش امید مردم می‌شود. براساس این تجربیات گذشته بود که آیت‌الله رئیسی، از ابتدای دولت، همدلی و همکاری با قوا را به عنوان یک دستورکار جدی برای همه اجزا و ارکان دولت تعریف کرده است.

مشی رئیس‌جمهور تعامل و احترام است
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به برخی تلاش‌های هفته‌های اخیر برای القای وجود اختلاف میان قوا، بویژه دولت و مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: اساساً اینطور نیست.  یکی از دلایل هم این است که مشی آقای رئیس‌جمهور تعامل، احترام و اخلاق است و این واقعیتی است که نه فقط علاقه‌مندان به دولت، بلکه منتقدان و حتی کسانی که ممکن است به دولت ایشان رأی نداده باشند هم آن را قبول دارند.
سپهر خلجی با اشاره به اینکه سوابق رئیس‌جمهور نیز مؤید همین امر است، اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی پرچمدار تعامل در قوا هستند، امروز هم فضای بسیار خوبی میان قوا برقرار است، جلسات هفتگی سران قوا به صورت منظم برگزار می‌شود که تنها یکی از این جلسات که هفته گذشته برگزار شد، رسانه‌ای شد.
جلسات سران قوا به صورت منظم برگزار می‌شود
وی با تأکید مجدد مبنی بر اینکه جلسات سران قوا به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که باید از سوی سران قوا حل شود، در این جلسات مطرح و درباره آنها چاره‌اندیشی می‌شود و ما شاهد ایجاد گشایش‌هایی هستیم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، فضای حاکم بر جلسات سران قوا را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: منطق حکم می‌کند که جلسات به همین صورت باشد، زیرا نه تنها این امر تأکید رهبرانقلاب است بلکه سران قوا همه سربازان نظام هستند و خود را مقید به  رعایت قانون می‌دانند.

اختلاف کارشناسی طبیعی است
خلجی درعین حال، اختلاف‌نظر در سطوح کارشناسی میان بخش‌های مختلف، اعم از دولت و مجلس را طبیعی دانست و با بیان اینکه این اختلاف‌نظرها در همان سطوح قابل حل است، گفت: مبنای تعاملات و ارتباطات میان قوا، پیداکردن راه‌حل برای مشکلات است و به رغم اختلاف‌نظرهای کارشناسی، نیت‌ها و جهت‌گیری‌ها رفع مشکل و حل مشکلات مردم است.

فضای کم‌نظیری میان قوا حاکم است
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه اکنون فضای بسیار خوب و کم‌نظیری میان قوا حاکم است، اضافه کرد: البته اینکه بعضی رسانه‌ها می‌خواهند فضایی را ایجاد کنند یا به گونه‌ای وجود یک فضای اختلافی تصویرسازی کنند، طبیعی و به نوعی اقتضای کار اینهاست، زیرا بالاخره عده‌ای نمی‌خواهند که فضای تعامل میان قوا حاکم باشد و حتی تلاش می‌کنند تصویر غیرواقعی از این مسأله نشان بدهند.
خلجی تأکید کرد: اما ما که از نزدیک مراودات را رصد می‌کنیم، می‌بینیم که فضای همدلی و همراهی به طور کامل وجود دارد و با توجه به تأکیدات و تذکرات رهبرمعظم انقلاب، روابط میان قوا در بهترین وضعیت است.

کشور در گذشته  از اختلاف میان قوا آسیب دید
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه در ادوار گذشته دیدیم هر جا که اختلافی در سطوح عالی ایجاد شد، آسیب‌های بسیاری به کشور وارد شده و در بسیاری از کارها گره افتاد، گفت: اما اکنون آقایان رؤسای قوا به این مسأله واقف هستند، تجربه گذشته را مدنظر دارند و بر مبنای تجارب گذشته، اکنون فضای حل مشکل و کمک برای حل مشکل دیده می‌شود.
خلجی، آنچه اختلاف سران قوا خوانده می‌شود را فضاسازی و تصویرسازی عده‌ای خواند و گفت: همه تکلیف داریم کمک کنیم این فضا تثبیت و تقویت شود و همه باید از اقدام یا کاری که تصویر غیردقیقی از این فضای برادرانه و تعاملی ارائه کند، پرهیز کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی