صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مصاحبه و خبر

ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را به روز می‌کنیم
هاشمی: به عنوان وزیر ورزش
به مجلس معرفی می‌شوم
کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گویی تلویزیونی اعلام کرد: «قرار است بنده به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی شوم و با هماهنگی رئیس جمهور این اتفاق خواهد افتاد. بعد از معرفی به امید خدا برنامه‌های خودمان را اعلام خواهیم کرد که قرار است چه کارهایی رخ دهد.»
او در ادامه به میزبانی چین از بازی‌های آسیایی اشاره کرد: «همه می‌دانند که تیم اول چین است اما باید به این موضوع هم توجه کنیم ما در بعضی از مدال‌های ورزشی با چین مشترک هستیم و در یکسری رشته‌های ورزشی هم اصلاً چین نمی‌تواند با ما رقابت کند که این موضوع یک فرصت برای ما است که باید از آن استفاده کنیم چند کشور هستند که از نظر مدالی به هم نزدیک هستند و فاصله زیادی با تیم‌های چهارم به بعد دارند. رقابت اصلی در جدول مدال‌های این رشته‌های ورزشی چهارم تا دهم است که کشور ما در بین آنهاست.»
سرپرست وزارت ورزش و جوانان همچنین در مورد پاداش‌ بازی‌های آسیایی گفت: «پاداش مدال طلا معادل ریالی ۱۵ هزار دلار خواهد بود و با پاداش‌های وزارت ورزش حدود یک و نیم میلیارد تومان خواهد شد. ما دلاری حساب نمی‌کنیم و پاداش مدال طلا حدود ۹۳۰ میلیون است که با پاداش کمیته ملی المپیک چیزی حدود یک میلیارد و پانصد می‌شود.»
هاشمی درباره پرداخت پاداش معوقه ورزشکاران نیز بیان کرد: «ببینید از گذشته پاداش ورزشکاران مانده است و این وظیفه من سرپرست وزارت ورزش است که این موضوع را حل کنم به همین دلیل وقتی به اردوهای تیم ملی که رفتم شنیدم که ملی‌پوشان خیلی وقت است که پاداش خود را نگرفته‌اند. من پس از پیگیری‌هایی که انجام دادم اعتبار پاداش ملی‌پوشان کشور را تأمین کردم که بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است. اعتبار آن تأمین شد و بزودی در شهریور ماه طی یک مراسمی که رئیس‌جمهور هم خودش حضور دارد به ورزشکاران پرداخت خواهد شد. ما نه تنها دو سال بلکه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ هر ورزشکاری که پاداش عقب‌مانده دارد آنها را پرداخت خواهیم کرد. برای بازی‌های آسیایی هم کمیته ملی المپیک پاداشی را در نظر گرفته است که پس از کسب مدال توسط هر ورزشکار در ایران به حساب او واریز خواهد شد. ما هم با توجه به دغدغه‌های ورزشکاران اعم از معیشت و بحث استخدام آنها گام برخواهیم داشت و مشکلات ورزشکاران را حل خواهیم کرد. ما یک بحثی هم در خصوص امکانات ورزشی داریم که با دولت هماهنگی‌هایی را انجام دادیم تا بعد از ۱۵ سال بتوانیم ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌های ورزشی را به روز کنیم.»


غریب‌شاهی اولین طلایی پاراوزنه برداری
 رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان با کسب یک طلا و یک برنز توسط ملی‌پوشان دسته ۱۰۷ کیلوگرم ایران پیگیری شد. در دومین روز این مسابقات در امارات، رقابت دسته 107 کیلوگرم مردان برگزار شد و سامان رضی و علی‌اکبر غریب‌شاهی دو ملی‌پوش کشورمان به روی تخته رفتند. او در حرکت اول از مهار وزنه 248 کیلوگرمی بازماند و در حرکت دوم توانست این وزنه را مهار کند. او در حرکت سوم نتوانست وزنه 254 کیلوگرم را بالای سر ببرد و در نهایت با رکورد 248 کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت و مدال طلا مسابقات را از آن خود کرد. همچنین سامان رضی در حرکت اول خود وزنه 224 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم خود نیز توانست وزنه‌ 231 کیلوگرمی را مهار کند. ملی‌پوش کشورمان در حرکت سوم از مهار وزنه 232 کیلوگرمی باز ماند تا با 455 کیلوگرم، مدال برنز مجموع را از آن خود کند. نیکو روزبهانی ملی‌پوش دسته +86 کیلوگرم کشورمان نیز به روی تخته رفت.او در حرکت اول از مهار وزنه 117 کیلوگرمی بازماند و نتوانست در حرکت دوم و سوم خود وزنه 118 کیلوگرمی را بالا ببرد تا بدون ثبت رکورد به کار خود پایان دهد.


هدیه تراشتگن به بارسا
مارک آندرا تراشتگن سنگربان بارسلونا تا سال 2028 در بارسا ماندنی شد. دروازه بان آبی اناری‌ها نه تنها قراردادش را تمدید کرد که هدیه‌ای ارزشمند هم نصیب بارسلونا کرد. تراشتگن با کاهش 30 درصدی قراردادش در 3 سال اول، تصمیم گرفت به بلوگرانا تخفیف دهد تا باشگاه بتواند خریدهای جدید انجام داده و قراردادهای خود را ثبت کند. بارسا به دلیل مشکلات مالی شدیداً نیازمند پشتوانه مالی است ولی هنوز نتوانسته پولی از این راه دربیاورد. این در حالی است که بازیکنانی مثل مارکوس آلونسو هنوز قراردادشان ثبت نشده و ژاوی نمی‌تواند از آنها استفاده کند، بارسا در این پنجره بازیکنی را خریداری نکرد و تنها توانست بازیکنان آزاد مثل ایلکای گوندوغان را جذب کند. حالا تراشتگن با این کار کمی شرایط را برای باشگاه راحت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی