صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

واکنش سرپرست فدراسیون دوومیدانی به دلخوری تفتیان

داوری: دست ما بسته است

 مهری رنجبر/ افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی، معتقد است حسن تفتیان با بدشانسی تمام دور نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان بوداپست را از دست داد: «حسن تفتیان با رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در دور مقدماتی قهرمانی جهان دوید و می‌توانست به نیمه‌نهایی برسد اما بدشانسی آورد.» او دلیل عدم پرداخت هزینه اردوی حسن تفتیان را به ایراد در مجوز شورای برون مرزی ربط می‌دهد: «شرایط مجوز حسن (تفتیان) دست ما را بسته است. معمولاً در مجوز شورای برون‌مرزی حتماً سهم فدراسیون و حتی وزارت ورزش برای پرداخت هزینه قید می‌شود، اما در مجوز برون‌مرزی حسن تفتیان قید شده بود هزینه اردوی جامائیکا شخصی و توسط برون‌مرزی تأمین می‌شود و هیچ سهمی برای فدراسیون قید نشده بود.
تنها در هیأت رئیسه مصوب شد کمک جزئی برای تأمین مکمل، تغذیه، ۵ میلیون از دستمزد مربی به حسن و فرزانه فصیحی پرداخت کنیم. ما به‌رغم پیگیری زیاد حسن نمی‌توانیم از منابع فدراسیون به او هزینه اردوی برون‌مرزی‌اش را بدهیم و بنابراین تفتیان بعد از قهرمانی جهان بوداپست به تهران برمی‌گردد تا در تهران تمریناتش را ادامه دهد و همراه بقیه بچه‌ها برای بازی‌های آسیایی به هانگژو می‌رود.»
افشین داوری برای هانگژو روی مدال حسین کیهانی حساب نکرده: «کمیته فنی حسین کیهانی را به‌خاطر رکورد خوبش در لیگ انتخاب کرد، ما هم برای حضورش در بازی‌های آسیایی تقریباً به توافق رسیده‌ایم، اما امروز تصمیم نهایی را می‌گیریم. کیهانی این اواخر دوباره خودش را پیدا کرده. البته روی مدالش در هانگژو حساب نکرده‌ایم، مگر اینکه رکوردهایش را بزند.» سرپرست فدراسیون دوومیدانی انتخاب ترکیب ۶ نفره تیم مردان برای بازی‌های آسیایی را سخت نمی‌داند: «ما با اضافه شدن کیهانی، برای انتخاب ترکیب اصلی تیم مردان باید از بین چند ملی‌پوش یک نفر را خط بزنیم. کار سختی نداریم، اما باید آنهایی که بهترین شرایط را دارند انتخاب کنیم.»
او امیدوار است احسان حدادی در هانگژو با پنجمین مدال طلایش تاریخ‌ساز شود: «ما دوست داریم احسان حدادی مدال طلای بازی‌های آسیایی‌اش را در هانگژو هم تکرار کند. البته برای احسان گرفتن مدال سخت نیست. او با پرتاب بالای ۶۰ متر می‌تواند مدال بگیرد اما مهم تکرار طلایش است. همه تلاش ما برای تاریخ‌سازی دوباره احسان در بازی‌های آسیایی است. از بقیه بچه‌ها توقع نتیجه خوب داریم، هرچند بعضی از بچه‌های ما مثل مهدی پیرجهان زورشان نمی‌رسد. مهدی پیرجهان خوب می‌دود اما رکورد ۴۰۰ متر با مانع آسیا بالاست، او حالا در ترکیه زیر نظر مربی‌اش برای مدال هانگژو تمرین می‌کند. مهدی صابری در پرتاب وزنه شانس خوبی دارد، اما دختران ۱۰۰ متر هم به شرط تکرار رکوردهایشان شانس مدال دارند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی