اخبــــار

مشکل مالکیت همه بانوان تاکسیران رفع شد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات مالکیت برخی بانوان تاکسیران و رفع آن، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی دریافت کردیم، مشکلات همه بانوان تاکسیران در زمینه مالکیت خودروهای طرف قرارداد با شرکت‌ها، رفع شده است.
به گزارش سایت شهر، سید جعفر تشکری هاشمی تصریح کرد: مشکل بانوان تاکسیران این بود که سند خودرو به نام آنها نبود که برای رفع آن، یا سند زده شد یا خودروهای فرسوده آنها اسقاط شد و بانوان برای خرید خودروی جدید اقدام کردند. تشکری هاشمی در خصوص جذب بانوان به عنوان رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌ها عمدتاً در اختیار بخش خصوصی است و با توجه به اینکه بخش خصوصی رانندگان را جذب می‌کند، می‌تواند درباره به کارگیری بانوان به عنوان راننده تصمیم بگیرد. وی تأکید کرد: قانون هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی ندارد که بانوان، راننده خودروی سبک و سنگین باشند، لذا این موضوع به انتخاب مالکان اتوبوس‌های بخش خصوصی است.


افزایش ۶۳ درصدی مبتلایان کرونایی در هفته‌های اخیر
سازمان جهانی بهداشت (WHO) از افزایش ۶۳ درصدی موارد جدید ابتلا به کرونا در هفته‌های اخیر خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، به‌روزرسانی هفتگی اپیدمیولوژیک از سوی این سازمان نشان می‌دهد که از ۲۴ ژوئیه (ماه گذشته میلادی) تا ۲۰ اوت (ماه جاری) تعداد موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در سراسر جهان ۶۳ درصد یعنی نزدیک به ۱.۵ میلیون مورد افزایش یافته است. چند نوع ویروس جهش یافته در سه هفته اخیر در چندین کشور شناسایی شده است. دانشمندان در حال بررسی سویه جدید با نام «BA.۲.۸۶» هستند که دارای ۳۶ جهش است و آن را از نوع غالب فعلی یعنی «XBB.۱.۵» متمایز می‌کند. به گفته متخصصان تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه BA.۲.۸۶ سریعتر گسترش می‌یابد یا باعث بیماری جدی‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی می‌شود، وجود ندارد. با این حال «ایندیپندنت» در گزارشی آورده است: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که سویه جهش‌یافته بی‌ای.اکس (BA.X) ویروس کرونا نسبت به سویه‌های قدیمی‌تر در مبتلا کردن افراد واکسینه شده‌ یا قبلاً مبتلا شده‌، توانایی بیشتری دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی