درپی شبانه‌روزی شدن داروخانه هلال احمر، در گفت‌و‌گو با «ایران» اعلام شد

رایزنی با سازمان‌های بیمه‌گر برای افزایش ساعات حضور و تأیید نسخه

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

مدتی پیش خبر شبانه‌روزی شدن داروخانه جمعیت هلال احمر کشور در حالی منتشر شد که همزمان با آن افزایش سهمیه داروهای تک نسخه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفت. حالا این پرسش اذهان را درگیر می‌کند که با شبانه‌روزی شدن این داروخانه، در ساعات غیراداری و بخصوص شب‌ها که امکان تأیید نسخ از سوی بیمه‌ها وجود ندارد، چند درصد از داروها توسط این داروخانه به مردم عرضه می‌شود؟
دکترعلیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» در این خصوص گفت: «داروخانه هلال احمر به دلیل تأمین و توزیع بموقع داروهای عادی مورد نیاز مردم، توزیع داروهای تخصصی، داروهای کمیاب، داروهای پرونده‌ای از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز، سرطانی و بیماران Ms و داروهای تک‌نسخه‌ای که اکثراً تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، از اهمیت ویژه‌ای در نظام توزیع دارو برخوردار است. از دلایل اصلی شبانه‌روزی شدن آن هم تسریع در پیشبرد امور بیماران و کاهش ساعات شلوغی در روز بود. علاوه بر موارد فوق، عرضه داروهای حیاتی و خاص به بیماران و مراجعین، وجود نیروی انسانی متخصص، پاسخگویی و تکریم مراجعه‌کنندگان، بکارگیری سیستم مکانیزه و استقرار نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر شامل بیمه‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، خدمات درمانی، آتیه‌سازان و سمر در داروخانه از جمله شاخصه‌های مطلوب این داروخانه به شمار می‌رود. از آنجا که خدمت‌رسانی بموقع و تأمین اقلام درمانی مورد نیاز بیماران از اولویت‌های سازمان تدارکات پزشکی است، ما نیز تمام تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به مراجعین و بیماران ارائه دهیم. سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور، با توجه به تأکید ریاست جمعیت هلال احمر برای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در داروخانه هلال احمر، اعلام آمادگی خود را درخصوص شبانه‌روزی شدن و اختصاص سهمیه دارویی بیشتر اعلام کرد، پس از آن مجوز شبانه‌روزی شدن مرکزی هلال احمر صادر شد.»
دکتر عسکری، درباره دریافت 24 ساعته تأییدیه نسخ از سازمان‌های بیمه‌گر عنوان کرد: هنوز این خدمات در هیچ داروخانه‌ای شبانه‌روزی نشده اما رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا ساعات حضور سازمان‌های بیمه برای ارائه تأییدیه افزایش پیدا کند.
دکتر عسکری ضمن اشاره به همکاری سازمان غذا و دارو با مجموعه هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ساعت کاری داروخانه هلال احمر، امیدواریم با پشتیبانی سازمان غذا و دارو برای اختصاص سهمیه دارویی کافی به هلال احمر، رضایت و رفاه حال هموطنان افزایش یابد. انتظار می‌رود سازمان‌های بیمه‌گر در تمامی ساعات شبانه‌روز سازکار تأیید نسخ مردم را فراهم آورند تا خدمت‌رسانی به طور کامل و بدون وقفه انجام پذیرد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه داروخانه‌های هلال احمر، امید بیماران است، افزود: یکی از اولویت‌های ما افزایش ظرفیت دارویی و تلاش برای تکمیل سبد داروهای داروخانه هلال احمر است. در این راستا تمهیدات لازم برای افزایش سهمیه دارویی و تکمیل سبد دارو در داروخانه هلال احمر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم تا بیماری با دست خالی از داروخانه نرود.

جستجو
آرشیو تاریخی