با زائران حسینی

دانشجویان برای سفر اربعین
به «وثیقه‌» نیاز ندارند
رئیس پلیس گذرنامه فراجا گفت: روزانه حداقل بیش از ۹۰ هزار گذرنامه زیارتی چاپ می‌کنیم.
به گزارش فارس، سردار علی ذوالقدر، با بیان اینکه مشمولان می‌توانند برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درخواست گذرنامه زیارتی کنند، افزود: دانشجویان، طلاب و محصلان در این ایام برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیاز به تهیه وثیقه ندارند. ذوالقدر، با بیان اینکه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای صدور گذرنامه‌های زیارتی بین ۵ تا ۷ روز است، افزود: این امکان فراهم شده است هنگامی که گذرنامه زائران چاپ می‌شود برای آنها پیامک ارسال شود و ظرف یک تا دو روز بعد این گذرنامه به دست آنها می‌رسد.


سبد کامل دارویی در مرز شلمچه در دسترس است
رئیس سازمان غذا و دارو از در دسترس بودن سبد کامل دارویی در مرز شلمچه خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی اظهار کرد: با وجود فعالیت موسمی درمانگاه شهید سلیمانی مرز شلمچه، این درمانگاه یک مرکز پیشرفته است که نیازهای دارویی و درمانی مردم را تأمین می‌کند. در بازدیدی که از مرکز شهید سلیمانی داشتم دیدم که سبد کاملی از اقلام دارویی و ملزومات مصرفی مورد نیاز زائران در این مرکز در دسترس است.
وی افزود: حتی بسیاری از داروهای کم ضرورت نیز در این مرکز وجود دارد و انبارهایی هم برای پشتیبانی از آن فعال هستند که ذخایر خیلی خوبی دارند. با وجود تردد بالای زائران، خوشبختانه در مسیر شلمچه جای نگرانی در بحث دارو و ملزومات مصرفی وجود ندارد.


 مشارکت ۳۸۰ آتش‌نشان تهرانی
در مأموریت اربعین ۱۴۰۲
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اعزام ۳۸۰ آتش‌نشان تهرانی به مرزهای شش‌گانه و کشور عراق خبر داد و توصیه‌ها و هشدارهای مهمی را نیز به زائران اربعین حسینی ارائه کرد. سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ حدود ۳۸۰ نیرو را در داخل ایران و کشور عراق مستقر کرده‌ایم. از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر از آتش‌نشانان تهرانی با ۶۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در شش مرز داخل کشور مستقر شده‌اند. همچنین حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر از آتش‌نشانان هم به شهرهای زیارتی همانند نجف، کربلا، کوفه و سامرا و مواکب بین مسیر در کشور عراق اعزام شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی