وزیر آموزش و پرورش خبر داد

دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار معلم جدید استخدام کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش گفت: در این دولت و در طول دو سال ۲۵۰ هزار معلم جدید استخدام کرده‌ایم که برابر کل استخدامی‌های دولت قبل است.
رضا‌مراد صحرایی، دیروز در آیین اختتامیه مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در کرمانشاه با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرآن محور نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اگر این سند را مبنای مدرسه‌داری کنیم، قطعاً می‌توانیم موفق عمل کنیم. متأسفانه در گذشته سندی از خارج آورده و آن را مبنای تعلیم و تربیت کرده بودند که امروز عوارض مخرب این سند در دانشگاه‌های ما پدیدار شده و برای برون‌رفت از آن باید سند بنیادین را مبنا قرار دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز به برکت قرآن، ایران همه معادلات جهانی را تغییر داده، به عضویت ایران در گروه بریکس اشاره کرد و گفت: امریکا به شدت از قدرت گرفتن این گروه واهمه دارد و عضویت عزتمندانه ایران در این گروه بسیار حائز اهمیت است. گروه بریکس حرف ایران را که حذف دلار است در اولویت قرار داده که می‌تواند برای امریکا بسیار سنگین باشد. وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ورود بدون کنکور دانش‌آموزان مستعد و نخبه حوزه‌های علمی، پژوهشی قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و… به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این کار از اواخر امسال اجرایی شود.
 
مهر امسال ۱۴.۵ میلیون دانش‌آموز راهی کلاس‌های درس می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در اول مهر امسال حدود ۱۴.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور راهی کلاس‌های درس می‌شوند. همچنین قرار است ۷۵ هزار معلم جدید به بدنه دستگاه تعلیم و تربیت اضافه شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدارک ۱۵۳ میلیون جلد کتاب درسی در کشور برای سال تحصیلی جدید، از خانواده‌هایی که کار ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان را انجام نداده‌اند، خواست برای ثبت‌نام عجله کنند.
صحرایی خبر داد: در آستانه سال تحصیلی جدید بجز پروژه‌های رفاهی، ۲۰۰۰ پروژه آموزشی با ۱۰ هزار کلاس درس در کشور افتتاح خواهد شد. وی درباره فرایند رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: رتبه‌بندی معلمان با ۲۴ هزار میلیارد تومان اجرایی شده است. احکام جدید همکاران به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی