گزارش و خبر

برای لغو بازی در زمین بی‌طرف
ایران و عربستان منتظر اعلام AFC
رؤسای فدراسیون فوتبال ایران و عربستان برای میزبانی تیم‌های 2 کشور از یکدیگر در بازی‌های رو در رو به توافق رسیدند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از جلسه 3 جانبه‌ با جیانی اینفانتینو ، رئیس فیفا و یاسر‌المسحل، رئیس فدراسیون عربستان درمورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، استفاده از VAR در رقابت‌های داخلی و پیگیری پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا، نشستی را با همتای سعودی خود برگزار کرد. تاج و السمحل در این نشست توافق خود را برای برگزاری دیدار بین نمایندگان 2 کشور در لیگ قهرمانان به شیخ سلمان اعلام و از وی درخواست کردند این موضوع از بحث کمیته انضباطی فیفا خارج شود. با این وجود از آنجایی که خود کنفدراسیون بحث برگزاری بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف را مصوب کرده بود، خودش نیز باید در مورد لغو این مصوبه تصمیم نهایی را اعلام کند تا شرایط میزبانی تیم‌های ایرانی از نمایندگان عربستان و بالعکس فراهم شود. با توجه به توافقات اخیر بین رؤسای فدراسیون 2 کشور و بهبود روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، شیخ سلمان نیز اعلام کرده این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد و احتمال دارد بزودی پیش از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این امر به صورت رسمی توسط AFC ابلاغ شود.

زمان کلاس VAR داوران ایرانی
طبق توافق اخیر مهدی تاج با یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان قرار است داوران ایرانی در قالب دو گروه برای آموزش VAR راهی عربستان شوند. ظاهراً زمان سفر گروه اول این داوران به ریاض، پس از اتمام هفته چهارم لیگ برتر که مسابقات لیگ برای فیفادی تعطیل خواهد شد خواهد بود و این گروه از 12 یا 13 شهریور به مدت یک هفته دوره‌های مربوط به کمک داور ویدیویی را در عربستان پشت سر می‌گذارند. همچنین موعود بنیادی‌فر، تنها داور حاضر در کشورمان که در حال حاضر مدرک VAR را در اختیار دارد، 5 یا 6 شهریور برای کلاس بازآموزی که به مدت یک هفته در مالزی برگزار خواهد شد، به این کشور سفر می‌کند.


ثبت قرارداد تورانیان با استقلال
سامان تورانیان که‌ پیش از این با باشگاه استقلال به توافق رسیده بود، دیروز پس از دریافت رضایت‌نامه رسمی از باشگاه مس کرمان، قرارداد خود با استقلال را در سازمان لیگ ثبت کرد.


آغاز هفته سوم لیگ برتر
هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز با برگزاری یک مسابقه آغاز می‌شود که طی آن، مس رفسنجان از ساعت 19 در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف شمس آذر می‌رود. شاگردان ساکت الهامی در شرایطی در این بازی به میدان می‌روند که مس با دو تساوی که در بازی‌های قبلش به دست آورده، در حسرت برد است و امیدوار است امروز، اولین برد فصلش را جشن بگیرد. این در شرایطی است که در سمت مقابل، قهرمان فصل گذشته لیگ یک، حضورش در لیگ برتر را با شش امتیاز منفی شروع کرده و پس از یک تساوی و یک باخت در حال حاضر هم با پنج امتیاز منفی در قعر جدول ایستاده است. حالا شاگردان سعید دقیقی در این دیدار برای کمتر شدن امتیاز منفی‌شان تلاش می‌کنند و باید دید برابر مسی‌ها چه عملکردی خواهند داشت. سایر دیدارهای هفته سوم، فردا و پنجشنبه و یک دیدار هم 11 شهریور برگزار خواهد شد.
 
 
طارمی جزو ضعیف‌ترین بازیکنان پورتو
یکشنبه شب در چهارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ پرتغال، پورتو به مصاف فارنسه رفت و با نتیجه 1-2 به پیروزی رسید. مهدی طارمی در این مسابقه در ترکیب ثابت پورتو حضور داشت و 74 دقیقه بازی کرد ولی نتوانست برای تیمش گلزنی کند. او البته روی گلی که پورتو دریافت کرد نیز مقصر بود و توپ را از دست داد. مهاجم ایرانی پورتو در دیدار قبلی نیز در گلزنی ناتوان بود و یکشنبه شب هم 2 شوت به سمت دروازه زد که هیچ‌کدام راهی به سمت چهارچوب نداشتند. او البته 2 موقعیت برای هم‌تیمی‌های خود ایجاد کرد که به گل بدل نشد. پس از این بازی طارمی از سوی رسانه گل‌پوینت نمره 5.9 را گرفت تا یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش نام گیرد. فوت‌موب نمره 7.4 را به او داد و سوفااسکور نیز نمره 7.3 را به مهاجم ایرانی پورتو در نظر گرفت که در مقایسه با سایر بازیکنان پایین‌تر بود.

جستجو
آرشیو تاریخی