تراکتور امروز در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه می‌رود

پرشورها در پی شکست پادشاه!

پیانیچ: می‌دانیم تراکتور تیمی پرهوادار است میرالم پیانیچ در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور، گفت: «درمورد تراکتور تحقیق کرده و می‌دانیم کجا هستیم. می‌دانیم با تیم محبوب و پر هواداری بازی داریم. تراکتور در خانه خودش تیم خوبی است و در دو هفته اول مقابل 2 تیم قدرتمند بازی کرد. می‌دانیم چگونه برابر تراکتور بازی کنیم.»

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

رؤیای پیروزی، هدفی است که این روزها پرشورها در سر می‌پرورانند. تراکتور در حالی از ساعت 19:30 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه می‌رود که هنوز بردی را در فصل جدید لیگ برتر تجربه نکرده است. شاگردان پاکو خمز که فصل گذشته را با شکست سنگین برابر استقلال به پایان بردند، در دو دیدار ابتدایی لیگ برتر هم ناکام بودند و مقابل سپاهان و پرسپولیس تن به شکست دادند. این در حالی است که تراکتور در فصل جدید ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفته و هواداران این تیم امیدوارند تا تیم محبوب‌شان خیلی سریع به شرایط مطلوب برگردد. اما حالا حریف امروز تراکتور، یک تیم داخلی نیست. آنها باید برابر تیمی اماراتی به میدان بروند تا با پیروزی مقابل آن، چهارمین سهمیه فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند و در کنار پرسپولیس، سپاهان و نساجی قرار بگیرند.
اما الشارجه حریف امروز تراکتور، تیمی آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. تیمی که در گذشته بازیکنانی مانند رسول خطیبی،  مازیار زارع، مسعود شجاعی، ایمان مبعلی و جواد نکونام را در اختیار داشته است.
الشارجه 24 مرداد و در مرحله قبل پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، 2-0 باشوندارا کینگز بنگلادش را شکست داد تا حریف تراکتور شود. این تیم که هدایتش را یک مربی رومانیایی به نام کوزمین اولاریو برعهده دارد، جمعه پیش در نخستین مسابقه لیگ امارات نیز، موفق شد اتحاد کلباء که سرمربیگری‌اش را فرهاد مجیدی به عهده دارد، با نتیجه 4-3 شکست دهد. دیداری که در آن، مهدی قایدی هم در آن یک‌بار دروازه این تیم را باز کرد.
با این حال، الشارجه نشان داد که از نظر آمادگی در شرایط خوبی قرار دارد و نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت. تیمی که کایو لوکاس 29 ساله را دراختیار دارد که به‌عنوان یک مهاجم زهردار و برزیلی، دو گل هم به تیم فرهاد مجیدی زد. البته او تک‌ستاره الشارجه نیست و لوئان مارتینز پریرا ملقب به لوئانزینیو هم که در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند، یکی از تأثیرگذاران این تیم است. این بازیکن 23 ساله برای تیم زیر 17 سال برزیل هم بازی کرده است. ضمن اینکه میرالم پیانیچ بازیکن بوسنیایی سابق یوونتوس و بارسلونا از بازیکنان سرشناس این تیم به شمار می رود. البته تراکتور هم بازیکنان خوبی در اختیار دارد. این تیم بجز ستاره‌های ایرانی‌‌اش مانند شجاع خلیل‌زاده، امیرحسین حسین‌زاده، سیامک نعمتی، بازیکنان با کیفیت خارجی نظیر ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین و آلوارو خمینز را هم دراختیار دارد که می‌توانند شرایط را به سود تراکتور رقم بزنند. به شرطی که تراکتوری‌ها واقعاً همدل و متحد وارد زمین شوند تا بتوانند پادشاه (لقب الشارجه) را شکست دهند. اتفاقی که با توجه به حضور پرشور هواداران تبریزی که جو خاصی را در ورزشگاه یادگار به وجود می‌آورند، دور از انتظار نیست.

 

برش

خمز: بازی با شارجه مهم‌ترین بازی فصل تراکتور است
پاکو خمز سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از بازی با الشارجه، گفت: «فرصت خیلی خوبی برای تراکتور است تا در معتبرترین رقابت آسیایی حضور داشته باشد. حضور این تیم در آسیا هدیه بازیکنانی است که فصل پیش در تراکتور حضور داشتند و امیدواریم بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم.» او در واکنش به صحبت‌های امیرحسین حسین‌زاده پس از بازی با پرسپولیس و اینکه آیا برخی نفرات کم کاری کرده‌اند، توضیح داد: «هیچ مدرکی از کم کاری بازیکنان تراکتور ندیدم و تنها ناراحتی بازیکنانم از این شکست‌ها را مشاهده کردم. همین جا به بازیکنان و باشگاه پیام می‌دهم که اگر حرفی با هم دارند، از رسانه استفاه نکنند زیرا این یک اقدام بزدلانه است. بازیکنان تراکتور باید بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند زیرا این مهم‌ترین بازی فصل تراکتور است. مطمئن هستم در بالاترین سطح بازی و برای صعود تلاش خواهیم کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی