صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

جلسه تاج با اینفانتینو در استرالیا
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، با دعوت فیفا برای حضور در مجمع امور بانوان فدراسیون جهان و تماشای دیدار فینال جام جهانی بانوان که دیروز بین اسپانیا و انگلیس برگزار ‌شد، به استرالیا رفت. در این سفر، مریم منظمی، نایب رئیس بانوان و هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون نیز تاج را همراهی کردند.
تاج در حاشیه سفر به استرالیا در نشستی سه‌جانبه با یاسر المسحل، رئیس فدراسیون عربستان و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا شرکت کرد. تاج در جلسه با اینفانتینو، درخصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، استفاده از VAR در لیگ برتر و وضعیت پول‌های بلوکه شده کشورمان در فیفا صحبت کرد.
 

 دوئل ایرانی‌ها به سود حاج صفی
در مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا و در دور برگشت، آ.ا.ک به مصاف دیناموزاگرب رفت و در یک دیدار دراماتیک و جذاب به تساوی 2-2 رسید تا با مجموع نتایج 4-3 راهی مرحله پایانی شود. آ.ا.ک در حالی که تا دقیقه 90 از حریف 2-0 عقب بود، در دقایق 92 و 101 گلزنی کرد تا این مسابقه به تساوی کشیده شود و به شکلی شگفت‌انگیز به مرحله پایانی راه یابند. احسان حاج صفی در ترکیب اصلی آ.ا.ک حضور داشت و در تمامی دقایق بازی کرد. صادق محرمی نیز در ترکیب دیناموزاگرب تا پایان بازی در زمین حضور داشت ولی در نهایت این یاران حاج صفی بودند که در دوئل ایرانی‌ها موفق به صعود شدند. آ.ا.ک باید در مرحله پایانی حریف آنتورپ شود تا در صورت پیروزی در دو بازی رفت و برگشت به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.
 

ادامه انتظار آل کثیر برای ثبت قرارداد
با اینکه میزان بودجه اعلامی سپاهان به سازمان لیگ، 325 میلیارد تومان بوده اما با گذشت دو هفته از لیگ برتر هنوز قرارداد عیسی آل‌کثیر ثبت نشده است و انتظار برای ثبت قراردادش ادامه دارد. مهدی سلیمی مدیر تیم سپاهان پیش از این «عدم رعایت فرمت قرارداد اعلامی سازمان لیگ» را موجب عدم ثبت قرارداد مهاجم تازه وارد طلایی‌پوشان اعلام کرده بود. به هر حال، با گذشت دو هفته از لیگ برتر هنوز قرارداد آل‌کثیر ثبت نشده است و خرید سپاهان به دلیل مشکل قانونی و نداشتن کارت بازی نتوانسته به میدان برود. در چنین شرایطی حتی اگر قرارداد وی پیش از بازی استقلال ثبت شود (که تا این لحظه عملی نشده است) او باید با رقبایی نظیر شهریار مغانلو، رضا شکاری، رضا اسدی و کاوه رضایی رقابت کند.


آریا برزگر به نساجی پیوست
آریا برزگر، مهاجم سابق پرسپولیس و تیم امید ایران که چندی پیش به استقلال پیوسته بود با نساجی قرارداد امضا کرد. این بازیکن سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب می‌شود و در تیم ملی امید حضور دارد.


اقدام استقلال برای معافیت جلالی
طبق قانون سازمان نظام وظیفه، بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال تا 28 سالگی و پس از این سن در صورت دعوت به اردوهای تیم ملی تا 30 سالگی می‌توانند از معافیت سربازی استفاده کنند. همچنین، بازیکنان موظف هستند از سوی باشگاه هر شش ماه اقدامات لازم برای گرفتن مجوز بازی را انجام دهند. در همین راستا، باشگاه استقلال با ارسال نامه‌هایی به سازمان نظام وظیفه، اقدامات لازم برای معافیت سربازی ابوالفضل جلالی را انجام داده است. این بازیکن 25 ساله تا 28 سالگی می‌تواند از این معافیت استفاده کند.


کاهش قرارداد چند استقلالی‌
مبلغ قرارداد برخی از بازیکنان استقلال که از فصل گذشته امضا شده است، باعث شده آبی‌ها سقف بودجه را پر کنند و دست شان برای جذب بازیکن جدید بسته باشد. در این بین کسر قرارداد چند بازیکن استقلال باعث شد آبی‌ها هفته گذشته بتوانند قرارداد سعید مهری و محمدرضا خالدآبادی را ثبت کنند و این دو بازیکن به لیست آبی‌ها اضافه شوند. با این حال استقلالی‌ها امیدوار هستند سایر بازیکنان قدیمی این تیم هم درصدی تخفیف بدهند تا آبی‌ها بتوانند یک یا دو بازیکن خارجی جذب کنند. در این شرایط ارسلان مطهری 10 درصد و جعفر سلمانی 15 درصد قراردادهای خود را با استقلال کاهش داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی