صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

کاپیتان تیم ملی امید بالاخره پرسپولیسی شد

آرایش جدید سرخ‌ها با سلمانی

پرسپولیس بالاخره در ادامه فصل نقل و انتقالات با یاسین سلمانی به توافق رسید تا هافبک جوان فصل گذشته سپاهان و کاپیتان تیم ملی امید به مدت 2 سال به جمع سرخپوشان بپیوندد. سلمانی پیش از پیوستن به پرسپولیس تمایل داشت این فصل لژیونر شود و فوتبالش را خیلی زود در خارج از ایران دنبال کند اما با پیشنهاد جدی پرسپولیس و به جریان افتادن دوباره مذاکرات با او، در نهایت دو هفته پس از شروع فصل جدید شاگرد یحیی گل‌محمدی شد. کاپیتان تیم ملی امید که از لیگ بیستم و با توجه به اعتقاد ویژه محرم نویدکیا به بازیکنان آکادمی، توانسته بود اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، پس از انجام 50 بازی رسمی برای سپاهان، در تابستان ۱۴۰۲ با پیشنهاداتی از سوی استقلال و پرسپولیس مواجه شد که در نهایت ترجیح داد پیراهن قرمز را انتخاب کند تا شانس بازی در لیگ قهرمانان آسیا را نیز داشته باشد. او پس از شهاب زاهدی، محمدحسین کنعانی زادگان و مسعود ریگی چهارمین خرید این فصل پرسپولیس محسوب می‌شود. انتقال بازیکن جوان سپاهان به پرسپولیس دومین جذب بازیکن پرسپولیس از سپاهان بعد از خرید مسعود ریگی است. یاسین متولد اسفندماه سال ۱۳۸۰ است و سهمیه بزرگسال پرسپولیس را پر نمی‌کند که ویژگی بسیار مثبتی برای این تیم به حساب می‌آید. سلمانی با توجه به اینکه در زمان طلایی پیش فصل دور از شرایط تیمی بوده و انفرادی تمرین می‌کرده، باید تلاش ویژه‌ای برای هماهنگ شدن با تیم داشته باشد تا بتواند خود را به ترکیب پرسپولیس تحمیل کند. البته او با توجه به خط هافبک پرستاره پرسپولیس و حضور سروش رفیعی در پست هافبک بازیساز، کار سختی در پیش دارد. سلمانی پس از قرارداد با سرخپوشان با لباس پرسپولیس عکس یادگاری گرفت.

 

گپ

سلمانی: پرسپولیس می‌تواند سکوی پرتابم باشد
سلمانی پس از پیوستن به جمع سرخپوشان گفت: «خیلی خوشحالم که در پرسپولیس هستم و امیدوارم یکی از بهترین سال‌های فوتبالی‌ام در این تیم باشد و بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم و پرافتخار از این تیم بروم.»
هافبک جدید پرسپولیس که یکی از گزینه‌های استقلال هم بود در مورد اینکه چطور نتوانست با آبی‌ها توافق کند، توضیح داد: «قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم چند ماه قبل با استقلال مذاکره و صحبت‌هایی داشتیم، اما یک سری اتفاقات افتاد که نمی‌خواهم بازگو کنم و الان خیلی خوشحالم که اینجا هستم.»
خرید جدید پرسپولیس درباره مدت قرارداد خود و همچنین علاقه‌اش به پرسپولیس عنوان کرد: «قرارداد من دو ساله است. من پرسپولیسی بودم و همین باعث شد تا به این تیم بیایم. تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکردم را داشته باشم. بازی کردن یا نکردن تفاوتی ندارد و عملکرد و نتایج تیم مهم است.»
او درباره میزان آمادگی خود گفت: «در تهران در کمپ تیم ملی بودم و تمرین می‌کردم.»
بازیکن تیم امید ایران در خصوص تأکید رضا عنایتی، مربی تیم امید برای حضور او در ترکیب افزود: «اینجا هستم که بازی کنم. امیدوارم که بهترین نتایج رقم بخورد.» سلمانی در مورد شایعاتی که پیرامون انتقال او به خارج از کشور وجود داشت، توضیح داد: «هنوز هم فرصت هست. به پرسپولیس آمدم که در درجه اول بتوانم اینجا بمانم و سپس شاید در آینده سکوی پرتاب خوبی برای من باشد. آمدم که اینجا قهرمان شوم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی