صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مهاجم پرسپولیس به تبریز رفت تا رسماً تراکتوری شود

عبدی غایب تراکتور در دیدار با الشارجه

تراکتور پس از اینکه در دو هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم، دو شکست پیاپی مقابل سپاهان و پرسپولیس متحمل شد، فقدان یک مهاجم تمام‌کننده را در خط حمله خود بشدت حس کرد. در این شرایط، پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور از مدیران این باشگاه خواست تا از میان مهدی عبدی یا عیسی آل‌کثیر یک مهاجم را به خدمت بگیرند که در این زمینه، رایزنی‌ها برای جذب آنها آغاز شد ولی سپاهان برای جدایی آل‌کثیر چراغ سبز نشان نداد اما عبدی که در لیگ بیست‌وسوم فرصت بازی در ترکیب پرسپولیس را به‌دست نیاورده بود، به دنبال جدایی از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی بود و در جلسه‌ای با مدیران باشگاه پرسپولیس با آنها برای جدایی قرضی به توافق رسید. عبدی شنبه شب گذشته عازم تبریز شد تا مذاکرات نهایی خود را با مدیران باشگاه تراکتور انجام دهد. در این شرایط، باشگاه پرسپولیس هم این انتقال را رسانه‌ای و در این‌باره اعلام کرد: «با موافقت گل‌محمدی، باشگاه پرسپولیس با درخواست باشگاه تراکتور تبریز برای انتقال قرضی عبدی به آن باشگاه موافقت کرد و توافق مالی نیز در این ارتباط حاصل شد. گفته می‌شود تراکتور سه میلیارد به پرسپولیس پرداخت کرده و 10 میلیارد هم به خود بازیکن خواهد داد. این توافق تا پایان فصل جاری رقابت‌ها اعتبار دارد و بر اساس آن، نام عبدی از فهرست آسیایی پرسپولیس نیز حذف خواهد شد. گفتنی است این بازیکن تا خرداد سال ۱۴۰۶ تحت قرارداد با باشگاه پرسپولیس است.» عبدی در شرایطی از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد که این مهاجم 25 ساله در 110 بازی برای پرسپولیس، موفق به زدن 28 گل شد. او بعد از شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، سعید آقایی و سیامک نعمتی، ششمین بازیکن با سابقه بازی در پرسپولیس است که در فصل پیش‌رو در ترکیب تراکتور حضور پیدا می‌کند.
واکنش به شایعه
انتقال مرادیان به پرسپولیس
اما تراکتور برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید فردا به مصاف شارجه برود ولی با توجه به ارسال فهرست بازیکنان تراکتور، عبدی شانسی برای حضور در این مسابقه نخواهد داشت. سعید مظفری‌زاده مدیر تیم تراکتور در این خصوص به تسنیم گفت: «باید دو هفته از قرارداد عبدی با تراکتور بگذرد تا این بازیکن بتواند ما را در مسابقه آسیایی همراهی کند. این بازیکن در لیست آسیایی ما نبود و به همین خاطر نمی‌تواند فردا بازی کند. ان‌شاءالله پس از صعود به مرحله گروهی عبدی هم می‌تواند در آسیا برای تراکتور به میدان برود.»
او در واکنش به این پرسش که شنیده می‌شود احسان مرادیان هم قرار است به صورت قرضی از تراکتور راهی پرسپولیس شود، گفت: «خیر! من چنین چیزی نشنیدم و تازه از شما می‌شنوم! مرادیان صبح دیروز هم در تمرین ما شرکت کرد و چنین چیزی نیست.

 

برش

رقیب پورحمیدی از اسپانیا می‌آید
تراکتور به دنبال عابدزاده
پس از اشتباهی که حسین پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور در بازی با پرسپولیس داشت و گل‌هایی که در دیدار مقابل سپاهان دریافت کرد، پاکو خمز سرمربی تی‌تی‌ها نسبت به شرایط خط دروازه تیمش هم ابراز نگرانی کرده و همین مسأله باعث شده تا پروژه جذب دروازه‌بان جدید کلید بخورد. در این شرایط، خبر رسید سرخ‌پوشان تبریزی به دنبال آن هستند تا امیر عابدزاده را به فهرست خود اضافه کنند و از حضور این دروازه‌بان باتجربه بهره ببرند. عابدزاده فصل گذشته در تیم پونفرادینا حضور داشت و در لالیگا 2 فوتبال خود را دنبال می‌کرد اما بعد از گذراندن روزهایی پرفرازونشیب از این تیم اسپانیایی جدا شد و حالا به نظر می‌رسد که اولویت او بازگشت به فوتبال ایران است. گلری که پیش‌تر مباحثی درباره حضور او در استقلال مطرح شده بود ولی این انتقال به سرانجام نرسید و حالا این دروازه‌بان 30 ساله و 186 سانتی‌متری، ممکن است به تراکتور بپیوندد. در این میان، قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی هم به سود تراکتور شده است؛ به‌طوری‌که بازیکنان اگر در خارج‌ از لیگ رده برتر در سایر کشورها حضور داشته باشند، سهمیه بازیکن خارجی محسوب نمی‌شوند و می‌توانند به عنوان یک سهمیه داخلی به فوتبال ایران بازگردند! مثل اتفاقی که برای محمد نادری رخ داد و او که فصل گذشته در لیگ دسته اول ترکیه حضور داشت، به تراکتور پیوست. حالا هم با توجه به اینکه امیر عابدزاده در سطح دوم فوتبال اسپانیا حضور داشته، او هم مشکلی برای پیوستن به تراکتور ندارد! در این‌باره گفته می‌شود با توجه به پر شدن فهرست بزرگسالان تراکتور، در صورت نهایی‌شدن مذاکرات میان باشگاه تراکتور و عابدزاده، احسان مرادیان دروازه‌بان ذخیره تیم تراکتور از جمع شاگردان پاکو خمز جدا خواهد شد. البته مدیران تراکتور هنوز این انتقال را تأیید نکرده‌اند. چرا که سعید مظفری‌زاده مدیر تراکتور در مورد احتمال حضور عابدزاده در این تیم گفت: «در حال حاضر جایی برای جذب بازیکن نداریم و کار خود را با همین نفرات انجام می‌دهیم.» با این حال، گفته می‌شود ممکن است صفا هادی، هافبک عراقی تراکتور هم جدا شود تا جا برای عابدزاده باز شود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی