صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

60هزار تن موز راهی بازار شد

پیش‌بینی برداشت 203هزار تن موز از باغ‌های سیستان‌ و ‌بلوچستان

زاهدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ۲۰۳‌هزار تن موز از سطح 3 هزار هکتار باغات سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
به گزارش ایرنا، اردشیر شهرکی افزود: بیش‌از ۶۰هزار تن موز از ابتدای سال ‌جاری تاکنون از سطح 3هزار هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.وی گفت: حدود5 هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌ از 3 هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.
وی ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیرسهراب بیشترین سطح زیرکشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تأکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت موز در کشور را از آن خود کرده است.
شهرکی بیان کرد: در گذشته نهال کشت بافت موز مورد‌نیاز سیستان و بلوچستان از دیگر نقاط کشور تهیه و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گرفت که امسال برای نخستین‌بار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تولید شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به مزایای این روش در مقایسه با دیگر روش‌های کشت ادامه داد: سرعت تکثیر به شیوه کشت بافت به گونه‌ای‌ است که از یک نمونه کوچک می‌توان در مدت زمان محدود تعداد زیادی گیاه تکثیر کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی