صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

عمر باتری گوشی‌تان را افزایش دهید

میترا جلیلی/ همه ما هنگام خرید گوشی هوشمند، به‌دنبال محصولی هستیم که باتری آن بیشترین کارایی را داشته باشد اما بهتر است بدانید حتی اگر گران‌ترین و باکیفیت‌ترین گوشی را هم در اختیار داشته باشید ولی موارد خاصی را رعایت نکنید، بسیار زودتر از چیزی که تصور می‌کنید، شاهد افت کیفیت باتری خواهید بود.
 چرخه تخلیه
نخستین اشتباه کاربران، این است که بدون توجه به میزان شارژ گوشی، آن را به شارژر متصل می‌کنند. همه باتری‌های گوشی‌های هوشمند دارای چرخه‌های تخلیه شارژهستند و بیشتر باتری‌ها پس از 400 تا 600 چرخه تخلیه، خراب می‌شوند. با این حال اگر گوشی خود را هوشمندانه شارژ کنید و شارژر را فقط زمانی که باتری شما حدود 10 تا 20 درصد شارژ دارد، به برق متصل کنید، چندین سال طول می‌کشد تا به این تعداد چرخه تخلیه برسید و عملاً عمر باتری گوشی هوشمند شما افزایش می‌یابد.
گوشی را از شارژر جدا کنید
یکی از اشتباهات رایج کاربران، این است که حتی وقتی گوشی به طور کامل و تا 100درصد شارژ شده، آن را از برق جدا نمی‌کنند. به این ترتیب احتمال کاهش عمر باتری وجود دارد.
 از شارژرها و کابل‌های اصلی استفاده کنید
هیچ فرقی نمی‌کند که گوشی شما آیفون یا اندروید است؛ برای شارژ گوشی، هرگز از شارژر یا کابل ارزان قیمت استفاده نکنید. با اینکه شارژر و کابل اصلی، گران است، هیچ وقت از آن چشم‌پوشی نکنید و حتماً مطمئن شوید که درحال استفاده از شارژر و کابل اصلی و معتبر هستید. در غیر این صورت احتمال کاهش عمر باتری گوشی هوشمند شما وجود دارد.
 قاب گوشی را جدا کنید
یکی از مواردی که بسیاری از کاربران آن را نادیده می‌گیرند، این است که گوشی را بدون جدا کردن قاب، شارژ می‌کنند. هنگام استفاده از قاب، هرگز باتری گوشی هوشمند خود را شارژ نکنید، زیرا استفاده از یک قاب حجیم در زمان شارژ کردن گوشی هوشمند، باعث ایجاد گرمای بیش از حد می‌شود.
 گوشی را دور از منبع گرما نگه دارید
با رعایت یک نکته ساده، می‌توان از باتری گوشی محافظت بیشتری کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که گوشی و باتری شما نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. هرگز گوشی هوشمند خود را نزدیک منبع گرما قرار ندهید تا عمر باتری افزایش یابد.
 پس‌زمینه گوشی‌تان سیاه و سفید باشد
یک موضوع جالب که شاید بیشتر کاربران به آن توجهی ندارند، نوع پس زمینه گوشی است. اگر کاغذ دیواری صفحه اصلی و صفحه قفل خود را به جای رنگ‌های تند، با کاغذ دیواری سیاه و سفید جایگزین کنید، مطمئناً بعد از مدتی متوجه بهبود عملکرد باتری گوشی خود می‌شوید.
 روشنایی خودکار را فراموش نکنید
بهتر است همیشه گزینه روشنایی خودکار را روشن کنید تا میزان روشنایی بر حسب نیاز شما تغییر کند. همچنین یادتان باشد که هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود در زیر نور خورشید خودداری کنید.
 پورت‌های شارژ را تمیز کنید
 پس از هر 3 یا 4 روز پورت شارژ را با استفاده از یک خلال دندان با یک پارچه نرم، به آرامی تمیز کنید تا مشکلی برای باتری گوشی ایجاد نشود. حتماً شما هم شنیده‌اید که امروزه شرکت‌هایی وجود دارند که اسپیکرهای خودتمیز شونده را ارائه می‌دهند. به نظر می‌رسد اکنون باید پورت‌های شارژ خودتمیز شونده هم تولید شود تا این مشکل به حداقل برسد ولی تا آن زمان، بهتر است خودتان این تمیزکاری را انجام دهید.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی