صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

با زائران حسینی

وزیر بهداشت خبرداد
اعزام بیش از یک‌هزار نیرو
۴۰۰ آمبولانس و بالگرد برای پوشش مراسم اربعین‌ حسینی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۳۷۳آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بالگرد، ۱۰بیمارستان صحرایی و ۱۰۰۰نیروی داوطلب و ۱۷۰نیروی پزشکی برای پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به منطقه مرزی اعزام می‌شوند.  
به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی، در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمانی حسینی، افزود: حدود ۵۵درصد زائرین اربعین حسینی از مرز مهران عبور می‌کنند بنابراین در مرز مهران امکانات بیشتر را متمرکز کردیم. امسال سازه ثابت بیمارستانی در این پایانه افتتاح کردیم تا با همه امکانات در خدمت زائرین باشیم.


اورژانس برای اربعین در مرزهای شرقی و غربی آماده است
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی برخی از خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی که در بوستان ولایت تهران برگزار شد، گفت: خدمات بهداشتی درمانی را در هشت مرز ارائه می‌دهیم. همچنین تیم‌های پزشکی سازمان اورژانس با حضور در دو مرز شرقی کشور یعنی ریمدان و میرجاوه، به زائرانی که از کشورهای همسایه وارد کشورمان می‌شوند، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تیم‌های پزشکی با حضور در مرزهای کشور به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد، گفت: امسال تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با توجه به گرمای هوا علاوه‌بر پست‌های سیار برای ارائه خدمات درمانی به زائران، زیرساخت‌های ثابت نیز ساخته شود تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری به زائران داشته باشیم.


گذرنامه زائران رایگان تمدید می‌شود
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به استقبال مردم برای دریافت گذرنامه زیارتی اربعین گفت: در حال حاضر مردم فقط در ایام محرم و صفر می‌توانند از این گذرنامه برای سفر به عراق استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، سردار علی ذوالقدر با بیان این که امسال با توافق با دولت عراق موضوع تمدید گذرنامه‌هایی که مدتشان به پایان رسیده یا کمتر از شش ماه اعتبار دارند یا این که دو سال از اعتبارشان گذشته است در دستورکار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: این کار در مدت زمانی کم و بسیار سریع انجام می‌شود و هزینه‌ای از زائران دریافت نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی