صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

شهادت باعث طهارت یک مملکت است
مهدی قنبری‌ها طلبه و فعال رسانه در صفحه مجازی‌اش به موضوع شهادت اشاره داشته و به نقل از آیت‌الله جوادی آملی آورده است:«مسأله شهادت باعث طهارت یک مملکت است! درست است که آب بخشی از آلودگی‌ها را پاک می‌کند و آفتاب بخش دیگری از آلودگی‌ها را پاک می‌کند اما آن آلودگی‌های مهم را که نه آفتاب پاک می‌کند و نه آب؛ آلودگی استکبار را، استبداد را و مانند آن را فقط خون شهید پاک می‌کند.»
 

فعالیت رئیس صداوسیما فقط در ویراستی
پیمان جبلی، رئیس صدا‌وسیما فعالیت در صفحات مجازی را تکذیب کرده و در این‌باره نوشته است:«بنده در هیچ صفحه و حساب و کانالی در شبکه‌های اجتماعی مجاز و غیرمجاز بجز ویراستی فعالیت ندارم و انتساب هیچ مطلب و صفحه‌ای را به خودم جز آنچه در همین صفحه ویراستی فعلی است، تأیید نمی‌کنم.»
 

اهدای تندیس دریاقلی سورانی به شهردار هیروشیما
حبیب احمد‌زاده با انتشار تصاویری از مراسم سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما درباره آن نوشته است:«تندیس «قهرمان گمنام» شهید دریاقلی توسط جانبازان و هنرمندان ایرانی که به ژاپن سفر کرده‌اند، همزمان با سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به شهردار این‌ شهر اهدا شد. در این‌ سفر گروه ایرانی طی دیدار با شهردار هیروشیما به مناسبت بیستمین سالگرد روابط ایجاد شده بین جانبازان شیمیایی ایران و صلح‌طلبان هیروشیما و نیز تداوم دهمین سالگرد برپایی جشنواره فیلم، تندیس شهید دریاقلی سورانی به دست جانباز محسن ضرغامی به شهردار اهدا شد.


حال ناخوشایند دریای خزر
کامران شرفشاهی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ و رسانه، تصویری از شمال ایران منتشر کرده و در شرح آن نوشته است:«امسال روز دریای خزر را کنار دریای خزر گذراندم که حال و روز چندان خوشی ندارد.
 بیست‌و‌یکم مردادماه سال ۱۳۸۲ پنج کشور ساحلی دریای خزر (ایران، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان) ضمن نامگذاری این روز به نام دریای خزر، تصمیم گرفتند از این دریا و منابع زنده موجود در آن که در واقع بزرگ‌ترین دریاچه جهان است، حمایت کنند. برخلاف آنچه در این نشست که موسوم به کنوانسیون تهران است به تصویب رسید، باید گفت تمام آن تعهدها روی کاغذ باقی ماند و دریای خزر در وضعیت خوبی قرار ندارد. طی سال‌های اخیر روسیه با جلوگیری از ورود حقابه دریای خزر موجب شده است سطح آب این دریا به نحو نگران‌کننده‌ای کاهش یابد. همچنین دیگر دولت‌ها نیز با رها کردن فاضلاب و زباله‌ها در بستر این دریا، اوضاع نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند که به راستی تأسف‌آور است.
 

خاطرات «امید عشق»
محمد معتمدی ویدیویی مربوط به مهرماه ۱۳۹۰ منتشر کرده و در این باره نوشته است:«افتخار داشتم به دعوت استاد حسین علیزاده، برخی از آثار ایشان را همراه ارکستر ملی اجرا کنم. قطعه‌ای که می‌شنوید «امید عشق» نام دارد با شعری از زنده‌یاد فریدون مشیری که استاد فقید محمدرضا شجریان برای فیلم سینمایی دلشدگان اثر مرحوم علی حاتمی به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا نموده‌اند. روح همه اساتید بزرگ و مفاخر هنر ایران که رفتند شاد و سایه آنان که هستند مستدام.
این کنسرت مثل سایر اجراهای ارکستر ملی هرگز منتشر نشد و این فیلم توسط یکی از حضار تصویربرداری شده است و من از صفحه بهزاد عبدی عزیز برداشتم. امید عشق به آهنگسازی استاد حسین علیزاده و با شعری از زنده‌یاد فریدون مشیری، تنظیم و ارکستراسیون بهزاد عبدی، رهبر ارکستر بردیا کیارس و خواننده محمد معتمدی. اجرا: ارکستر ملی ایران، مهرماه ۱۳۹۰

 

جستجو
آرشیو تاریخی