صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

الوفاق: بحرینی‌ها تسلیم صهیونیست‌ها نمی‌شوند
جمعیت الوفاق بحرین ضمن دعوت از منامه برای بازگشت به آغوش ملی تأکید کرد، بحرینی‌ها هرگز سرزمین خود را تسلیم صهیونیست‌ها نخواهند کرد. به گزارش سایت العهد، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه در این کشور در بیانیه‌ای تأکید کرد: «مردم و گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مهم بحرین اساساً بدون هیچ تردیدی به هویت اسلامی و عربی خود تعلق دارند و هرگز این سرزمین را به صهیونیست‌ها و نیروهای خارجی تسلیم نکرده و هرگز اجازه نخواهند داد که هویت اسلامی و عربی‌شان به هر شکلی به بازی گرفته شود.» الوفاق همچنین منامه را به بازگشت به آغوش مردم دعوت کرده و هشدار داد، فروش کشور و طرح‌های عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی با شکست مواجه خواهد بود.

 
کره شمالی:
نظامی امریکایی به ما پناهنده شده است
خبرگزاری رسمی کره شمالی مدعی شد نظامی امریکایی که چندی پیش وارد کره شمالی شد، این کار را عامدانه و با هدف گریز از «تبعیض نژادی» ایالات متحده انجام داده است. بنا بر این گزارش تراویس کینگ، نظامی امریکایی که در ماه گذشته میلادی وارد کشور شد، اعتراف کرد که به دلیل بیزاری از رفتار ضدانسانی و تبعیض نژادی ارتش امریکا به کره‌شمالی آمده است. او همچنین اظهار تمایل کرد که در این کشور یا یک کشور ثالث پناهنده شود، زیرا چشمانش بر بی‌عدالتی جامعه امریکا باز شده است. او هنوز تحت بازداشت ارتش کره شمالی قرار داشته و در حال بازجویی است.
 
امریکا سلاح‌های جنگ الکترونیک را به‌روز‌رسانی می‌کند
ارتش امریکا بعد از سال‌ها غفلت از قابلیت‌های جنگ الکترونیک، برای به‌روزرسانی این قابلیت‌ها از جمله استفاده از دستگاه‌های پارازیت به تکاپو افتاده است. به گزارش بیزنس اینسایدر، یکی از عواملی که ارتش امریکا را برای به‌روز‌رسانی این قابلیت‌های جنگ الکترونیک به صرافت انداخته است جنگ اوکراین است که استفاده از پهپادهای ارزان قیمت اما فراوان نقش اساسی در آن ایفا می‌کنند. این پهپادها تقریباً نقش مؤثری را برعهده دارند و هر کاری را از شناسایی توپخانه‌ای تا تخریب خودروهای زرهی انجام می‌دهند.

سوروس
 از اروپا خارج می‌شود
خبرگزاری رویترز با استناد به یک ایمیل درون سازمانی گزارش کرد، جورج سوروس، سرمایه‌دار امریکایی مجارستانی‌الاصل قصد دارد بخش عمده پروژه‌های سازمان معروف غیر دولتی خود در اتحادیه اروپا را تعطیل و به جای دیگری منتقل کند. بنا بر این گزارش هنوز مشخص نیست که جورج سوروس قصد دارد فعالیت‌هایش را به کجا منتقل کند اما این میلیاردر پا به سن گذاشته در سال‌های اخیر از تغییر حکومت در چین حرف زده است. سوروس در اروپا به عنوان حامی مالی سازمان‌های حمایت کننده از مهاجران و همجنسگرایان، شناخته شده و به خاطر همین فعالیت‌هایش در زادگاه خود یعنی مجارستان منفور واقع شده است.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی