صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اخبار


 عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  با انتشار متنی در توئیتر خود از ثبت جهانی دزفول و کاشان در شورای جهانی صنایع دستی در رشته‌های کپوبافی و منسوجات سنتی خبر داد.
  سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد درباره خروج هتل دیدار از طرح جامع شهری تهران گفت: این به معنای کنار گذاشتن طرح نیست. ساخت این هتل با ۲۴ طبقه در مجموعه اراضی عباس آباد، به دلیل مشکلات معماری و فنی و سخت‌گیری‌هایی که وجود دارد از طرح جامع شهری خارج شد تا روند ساخت آن تسهیل شود، این موضوع پس از ۱۰ سال پیگیری به نتیجه رسید.این هتل باید ساخته شود، اگر این بخش خصوصی نتواند و انجام نشود، مجری تغییر خواهد کرد و کار ادامه خواهد داشت.
 کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: لازم است فرهنگ تفکیک زباله در جامعه نهادینه شده و آموزش باید از قشر کم سن و سال جامعه شروع شود.

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با بیان اینکه در این دولت کلنگ هیچ طرح صنعتی و عمرانی بدون مجوز زیست‌محیطی بر زمین نخورده است، خاطرنشان کرد: ما مشغول ساماندهی ۴۱۱ پروژه فاقد مجوز زیست‌محیطی هستیم.

 علی اکبر قربانلو به عنوان مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان و رئیس جدید اداره پارک ملی توران معرفی و احمد رادمان نیز به عنوان سرپرست اداره حفاظت و مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق اداره کل منصوب شد.
 بهمن اخلاقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان از آغاز عملیات ساماندهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان در قالب المان‌های سنتی در بام بازار تاریخی سمنان خبر داد.

 مریم غفوری‌فرد، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تعداد همیاران طبیعت این استان به ۶ هزار نفر افزایش یافت.
 شهروز کهیایی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگزین از صدور مجوز گمانه‌زنی برای تعیین عرصه و حریم قلعه دینگسی قروه درجزین خبر داد.

  کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معتقد است: پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد و صرفاً پول‌پاشی است که باید به جای آن، به سمت توسعه زیر ساخت‌ها و اقدامات پایه‌ای رفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی