صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

تداوم جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم

چهار پروژه ۱۰۰هزار میلیارد ریالی در استان فارس آماده بهره‌برداری است

ایران زمین - رفع تنش آبی در مناطق مختلف کشور از جمله استان فارس  به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است به‌طوری که هشت پروژه شامل سه سد و پنج خط انتقال آب در دور اول سفر رئیس جمهور به استان فارس مصوب شد. اکنون و در آستانه سفر هیأت دولت به فارس، چهار پروژه به ارزش روز بیش از ۱۰۰هزارمیلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
خرداد ماه سال جاری، ۲۴۰ طرح اولویت‌دار و اضطراری وزارت نیرو با حضور معاون اول رئیس جمهور ترتیب داده شد؛ محمد مخبر از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه خواست تا با توجه به شروع فصل تابستان، به منظور تأمین منابع مالی و سرعت بخشی به اجرای طرح‌های اضطراری بیش از پیش بکوشند. این۲۴۰ طرح و پروژه شامل ۵۲ طرح در حوزه سد، ۲۸ طرح در بخش شبکه آبیاری و زهکشی، ۱۰۰ طرح آبرسانی شهری، یک طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا و ۵۹ طرح در بخش فاضلاب می‌شد.
تکمیل طرح‌های آبرسانی
همزمان رئیس‌جمهور نیز که در جریان سفرهای استانی خود تأکید بسیاری به حل مشکلات آبرسانی و رفع تنش آبی در شهرها و روستاهای کشور دارد تمام تلاش خود را برای حل مشکل به کار گرفته و در سفرهای خود به استان‌های مختلف، بسیاری از طرح‌های آبرسانی نیمه‌تمامی که در دولت سیزدهم تکمیل شده را به بهره‌برداری رسانده است. بر همین اساس بسیاری از صاحب‌نظران و متولیان امر بر این باور هستند که رویکرد دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی روستایی جهادی است و در طول ۲سال گذشته تأمین کمی و کیفی آب در مناطق مختلف کشور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
در همین حال مشاور وزیر و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو نیز در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که در طول ۲سال گذشته تأمین کمی و کیفی آب شرب سه‌هزار روستای کشور انجام شده است. هشتم مردادماه ۱۴۰۲ نیز مدیرعامل شرکت آبفا فارس اعلام کرد که در سفر نخست رئیس جمهور و هیأت دولت به استان، در حوزه آب و فاضلاب، پروژه‌های مهم و اثرگذاری تصویب و ابلاغ شد که در حال حاضر این طرح‌ها به طور کامل اجرا شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی