صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

آغاز فعالیت کنسولگری عربستان در مشهد
 خبر اول اینکه، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: کنسولگری عربستان سعودی در مشهد مقدس به صورت رسمی فعالیت خود را در یکی از هتل‌های این شهر آغاز کرد.
محمد بهشتی منفرد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کنسولگری عربستان سعودی در مشهد با ارسال یادداشت رسمی به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهر فعالیت رسمی خود را از تاریخ ۲۱ مرداد ماه امسال، در یکی از هتل‌های این شهر به عنوان محل موقت اعلام کرد.
بر اساس اعلام مسئولان ساعت کاری سرکنسولگری عربستان در یکی از هتل‌های مشهد، همه روزه به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۵ است.
با احیای مجدد روابط دو کشور ایران و عربستان فروردین ماه امسال، هیأتی از عربستان سعودی از سفارت و اماکن دیپلماتیک خود در ایران بازدید کرد و به طور متقابل هیأت فنی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مقدمات بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض؛ کنسولگری کشورمان در جده و دفتر نمایندگی کشورمان نزد سازمان کنفرانس اسلامی به عربستان سعودی سفر کرد.

چشم امید سئول به سوی بهبود روابط با تهران
 خبر دیگر اینکه، یک رسانه‌ کره‌ای گزارش کرد که با آزادسازی میلیاردها دلار از سرمایه مسدود شده ایران در کره جنوبی، هم‌اکنون چشم امید سئول به سوی بهبود روابط با تهران است. به گزارش فارس، روزنامه «کوریا تایمز» کره جنوبی در این خصوص نوشت که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با اقدام سئول در آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده ایران، روابط  میان جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی گرم شود و یخ میان دو کشور ذوب شود.

بی‌بی‌سی: اغتشاشگران
دلسرد شدند
 دست آخر اینکه، مجری رسانه فارسی‌زبان دولت انگلیس در جریان مصاحبه با دو فردی که تحت عنوان کارشناس مسائل سیاست خارجی میهمان این شبکه بودند، مدعی شد که توافق اخیر میان ایران و امریکا درخصوص تبادل زندانیان منجر به دلسردی آشوبگران حوادث سال گذشته در ایران خواهد شد. کارشناسان ادعایی بی‌بی‌سی اما برخلاف میل این شبکه عنوان کردند که امریکا دریافته گزینه جنگ معقول نیست و با توجه به تزلزل در اقتصاد امریکا و غرب، تبعات پیش‌بینی نشده‌ای برای آنها دارد. فرد دیگری که تحت عنوان مشاور سابق وزارت خارجه امریکا در دوره ترامپ معرفی شد، اظهار داشت: دولت امریکا درست مذاکره نکرد، این بزرگترین اشتباه دیپلماتیک دولت بایدن بود؛ ما  چند سال پیش توانستیم دو زندانی امریکایی را بدون پرداخت پولی از ایران خارج کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی