صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

تصویر فرهنگی عبدی از مشهد
بهزاد عبدی تصویر زیبایی از کتابخانه‌ای در شهر مشهد منتشر کرده، نکته جالب توجه درباره‌اش این است که کتابخانه مذکور در محوطه باز قرار دارد؛ در فضایی که کنار آن هم درختان و هم مجسمه‌های شهری خودنمایی می‌کند. این هنرمند آهنگساز در توضیح عکس مذکور تنها به یک سطر با این مضمون اکتفا کرده که: «و این نمای زیبای یکی از خیابان‌های شهر مشهد.»


انتقاد سرشار درباره خبر ساخت دیزنی‌لند در ایران
محمد سرشار، نویسنده و پژوهشگر نوشته: «مدیرعامل کانون پرورش فکری گفته می‌خواهد در کمتر از 3 سال، پردیس جهانی کودک را شبیه دیزی‌لند بسازد. به این کاری ندارم که مگر ما چقدر جهان‌های انیمیشنی داریم که بتوانیم تم‌پارک» بسازیم. فقط اینکه 7 سال طول کشید تا دیزنی با آن تجربه، در چین با آن امکانات، «دیزنی‌لند شانگهای» را بسازد!»


اجرای محمد معتمدی برای تیتراژ پایانی سوران
کیانوش گلزار راغب، نویسنده، نماهنگی از سریال سوران را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. پخش این سریال ایرانی در ژانر درام - تاریخی به کارگردانی سروش محمدزاده، تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و نویسندگی عباس ریاحی از ۱۷ خرداد ماه سال‌جاری، چهارشنبه و پنجشنبه‌ها از شبکه یک آغاز شده است.» این سریال در مرکز سریال سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده‌ که اقتباسی از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته‌ای از کیانوش گلزار راغب است که اجرای تیتراژ پایانی آن را محمد معتمدی برعهده داشته است.


درخواست هومن حاج‌عبداللهی از مردم
هومن حاج‌عبداللهی، بازیگر و صداپیشه نوشته: «برای بچه‌های ایران تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا کاری آبرومند بسازیم، ولی گویا هرکس در هرمقام و در حد توانایی خود می‌کوشد که این کار دیده نشود. لطفاً پیکولو جزیره جادویی را نه به‌خاطر ما، بلکه برای شادی بچه‌های ایران تبلیغ کنید. شرایط هرچه که باشد، بچه‌ها فقط باید شاد باشند و بازی کنند.»


آغاز اکران آخرین تولد
نوید محمودی، کارگردان، درباره رونمایی از آنونس رسمی «آخرین تولد» نوشته: «من فهیم را با هر دین و مذهبی د‌وستش داشتم.» با آغاز اکران عمومی «آخرین تولد» به کارگردانی نوید محمودی، آنونس رسمی فیلم رونمایی شد. نوید محمودی پیش از این، فیلم‌های «رفتن»، «هفت و نیم» و «مردن در آب مطهر» را کارگردانی کرده بود و تهیه‌کنندگی فیلم‌های «چند مترمکعب عشق»، «شکستن همزمان بیست استخوان» و سریال نمایش خانگی «پوست شیر» را برعهده داشته است. الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق، آرمین رحیمیان، سوگل خلیق، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی گروه بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند. داستان این فیلم در زمانی که طالبان به قدرت بازگشته‌اند، آغاز می‌شود. در شهر کابل که پر از نگرانی و هراس است، محمد پدر خانواده سعی دارد تا زندگی طبیعی خود را در دورانی که طالبان در آن حکومت دارند، حفظ کند.
 

 نشست تخصصی با نگاهی به ادبیات و معلولین
اسماعیل امینی، شاعر و استاد دانشگاه، مطلبی درخصوص برپایی یک کارگاه تخصصی ادبی بازنشر کرده که در آن آمده: «انجمن شعر رودکی با نگاهی ویژه به ادبیات و معلولین، کارگاهی با اجرای علیرضا پورحسینی برگزار می‌کند.» زمان برگزاری این نشست ادبی امروز، برابر با بیست و یکم مرداد ماه، از ساعت 16 الی 18 عنوان شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سری به صفحه این نویسنده و شاعر بزنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی