صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

چهار کمپانی ترکیه ای در صدر فهرستی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ابزار و ادوات نظامی در جهان قرار گرفتند. این فهرست که از سوی مجله دیفنس اعلام شده است، شامل 100 کمپانی با تولیدات نظامی است. قابل توجه آنکه بایراکدار، بزرگترین تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین می توانست در این فهرست جای داشته باشد، اما خود ترجیح داد، در این فهرست نباشد.  

 

لو پی نیو
فرانسه

در حالی که اقتصاد جهانی در حال کند شدن است و وضعیت اغلب کشورها در این حوزه وخیم است، اروپا باید تلاش کند، شتاب اقتصادی بیشتری به خود بگیرد.
این در حالی است که آژانس‌هایی که رتبه‌بندی اقتصادی کشورها را در دست دارند، هشدار داده‌اند، میزان سرمایه‌گذاری فرانسه در حوزه املاک به نصف کاهش یافته است.

 

گاردین
بریتانیا

یک اشتباه رایانه‌ای، فهرست کامل نیروهای نظامی ایرلند شمالی در تمامی رده‌ها را در اختیار عموم مردم این کشور قرار داده است. براساس اعلام مرکز داده‌های این کشور، این خطا در پاسخ به درخواستی با عنوان آزادی اطلاعات رخ داده است. رئیس بخش دسترسی به اطلاعات در پی این خطا عذرخواهی کرد و نسبت به تهدیدات تروریستی پیش روی مأموران هشدار داد.

 

نو داچلند
آلمان

جامعه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به اکواس در حالی نیجر را تهدید به انجام حمله نظامی کرده است که از نگاه کارشناسان بعید است مداخله نظامی بتواند به ثبات بیشتر این کشور کودتازده کمک کند.
ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد مردم نیجریه هم که سران آن برای حمله به نیجر خیز برداشته‌اند، از چنین عملیاتی حمایت کنند و این می‌تواند برای خود نیجریه نیز خطرآفرین باشد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی