صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اخبار


  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه احساس می‌شود دستگاه‌ها، عزم جدی برای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست ندارند، گفت: دستگاه‌های ذیربط باید مکلف به انجام وظایفی باشند که در سند ارتقای فرهنگ حفاظت محیط‌ زیست برای آنها پیش‌بینی شده است.
 سیامک آسیایی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌ گلی تبریز خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه پنج هکتار به مساحت این مجموعه اضافه می‌شود.

  مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست گفت: تبخیر در این تابستان بسیار شدید است و ممکن است شرایط دریاچه ارومیه تا پاییز از این هم بدتر شود اما از اواسط پاییز بارندگی‌ها مجدداً آغاز شده، تبخیر کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه دریاچه خشک نخواهد شد.
 علی دارابی، قائم‌ مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح محتوایی دو موزه «امیرکبیر» و «مشروطه» با جدیت پیگیری شود تا بزودی این دو موزه معتبر و معظم به صورت رسمی راه‌اندازی و افتتاح شود.
  سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار و بهبود کیفیت زندگی جوامع محلی از طریق توسعه زمین گردشگری (ژئوتوریسم)، ترویج محصولات یا خدمات محلی و ایجاد فرصت‌‌های شغلی جدید برای جزیره‌نشینان از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی این ژئوپارک در نگین خلیج فارس است.

  مهدی ابراهیمی علویجه، فعال حوزه فرش دستباف گفت: «فرش اصفهان» جایگاه خوبی در بین فرش‌های ایران دارد و در سطح اول تولیدات فرش است اما کار چندانی برای معرفی بیشتر برند آن صورت نگرفته است.
  ابراهیم پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: استان ایلام با داشتن ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بیشترین تأثیرپذیری را از هجوم ریزگردها به داخل کشور دارد و پیامد آن خسارات جبران‌ناپذیری بر درآمد مردم، کشاورزی، محیط‌ زیست و حیات اجتماعی ساکنان مناطق مختلف است که هرچه سریع‌تر بایستی به نحو شایسته مدیریت شود.
 حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از انعقاد سه تفاهمنامه همکاری بین استان اردبیل و استان چینگهای چین خبر داد و گفت: براساس یکی از تفاهمنامه‌ها تا پایان سال‌جاری پنج هزار گردشگر چینی از استان اردبیل بازدید خواهند کرد.
 مهدی فرجی، مدیر پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی آیاپیر از توقف کاوش‌های باستان‌شناسی در این محوطه از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: با وجود آنکه مشکل خاصی برای ثبت جهانی ایذه وجود ندارد اما تحقق این امر نیازمند عزم تمام مسئولان استانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی