امیرعبداللهیان:

تصمیم به احیای روابط با آفریقای جنوبی داریم

وزیر امور خارجه در آغاز سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از تصمیم دولت برای احیای کامل روابط تهران - پرتوریا خبر داد.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی پس از یک وقفه سه ساله به دلیل شرایط کرونایی برگزار می‌شود، گفت: از روز دوشنبه تیمی متشکل از معاونین وزرای ۱۲ وزارتخانه دولتی و بخش خصوصی در آفریقای جنوبی حضور دارند و موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده آیت‌الله رئیسی را در دستور کار قرار داده‌اند.
وی با اشاره به تمرکز برنامه نشستش با وزیر خارجه آفریقای جنوبی بر تبادل نظر درباره آخرین موضوعات دوجانبه و برخی از موضوعات بین‌المللی، اعلام کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از آقای رئیسی دعوت کرده که در ۲ شهریور در نشست دوستان بریکس که در ژوهانسبورگ در سطح سران برگزار خواهد شد حضور پیدا کنند.
به گفته مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی از روز سه‌شنبه 17 مرداد آغاز شده است. یکی از برنامه های این کمیسیون نهایی کردن اسناد و تفاهمنامه‌های تبادل شده میان دو طرف برای امضا در سفر آتی دوجانبه و رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی است که در پاییز امسال انجام می شود.
جستجو
آرشیو تاریخی