صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبـــار

«چمران»
رئیس شورای شهر تهران ماند
مهدی چمران با کسب ۲۱ رأی از مجموع ۲۱ رأی مأخوذه برای سومین سال ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به عنوان رئیس این شورا ابقا شد. نادعلی نیز با 11 رأی به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران در سال سوم باقی ماند.
به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم پیشگیری از تخلفات ساختمانی در شهر تهران گفت: نیاز است که با شکل‌گیری و هماهنگی منسجم پیش از بروز تخلف جلوی آن را بگیریم. مهدی چمران گفت: اولین اقدامی که در این حوزه باید انجام شود شکل‌گیری هماهنگی منسجم است به شکلی که مأموران شهرداری از طریق قوه قضائیه دارای حکم باشند و قبل از اینکه تخلف رخ دهد، جلوی آن را بگیرند.
وی تأکید کرد: تخریب‌ها باید با حکم قضایی باشد و از نیروی انتظامی کمک بگیرند، لذا بهتر است از ابتدا جلوی این کار را بگیریم و امیدواریم این هماهنگی ایجاد شود و در همه نقاط شهر تهران همچون گلابدره، خاک سفید و... جلوی این تخلفات را از ابتدا بگیریم، البته نیازمند تسلط خوب نیروهای شهرداری در این حوزه هستیم. افرادی که دست به این اقدام می‌زنند مافیا هستند؛ لذا شهرداری مجبور است حکم بگیرد و با نیروی انتظامی هماهنگی کند و تجهیزات بسیاری را برای تخریب‌ها به کار بگیرد.
اقراریان نیز در جلسه دیروز شورا که با موضوع ارائه گزارش ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ برگزار شد، با بیان اینکه مسائل مرتبط با تهران ملی است و باید تمام کشور به آن توجه داشته باشند، گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ۱۹ در کمیته نظارت و حقوقی شورا مکرر دنبال می‌شد، جلسات متعددی را با مراجع قضایی و نیروی انتظامی داشتیم؛ این اتفاق پیامدهایی داشت که باید به آن توجه شود. باید با حضور ضابطین قضایی به موضوع ورود شود. یادم می‌آید پس از حادثه متروپل تذکر دادم که این رویداد هشداری برای ساخت و سازهای غیر مجاز تهران است. این ساختمان‌ها تنها ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن تهران نیستند و این اتفاق تلخ، هشداری برای ماست. وی تأکید کرد: برای ابعاد فنی موضوع نیاز به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب است و باید در اسرع وقت این کمیته به موضوع بپردازد. اصل پرداختن به ساخت و ساز غیرمجاز بسیار مهم است و شهرداری باید بنابر مسئولیت خود ظرفیت ایجاد کند؛ اما اتفاقاتی که در حادثه افتاده نیاز به کمیته حقیقت‌یاب دارد. محمد آخوندی نیز با بیان اینکه تهران با موضوعات کلان در سطح ملی روبه‌رو است، گفت: انتقاداتی که از عملکرد شهرداری تهران انجام می‌شود، برای رفع کاستی‌ها صورت می‌گیرد و بویژه در سال جدید عملیات روانی و رسانه‌ای پیچیده‌ای را شاهد هستیم که به محض روی دادن کوچکترین اتفاقی که در تمام ادوار رخ داده، عملیات رسانه‌ای گسترده در فضای مجازی شکل می‌گیرد و حوادث به فضایی برای عقده‌گشایی تبدیل می‌شود.
ناصر امانی با بیان اینکه چرا هیچ‌ جزئیاتی از نحوه تخریب منتشر نمی‌شود، گفت: این چه نوع سازمان‌دهی است؟! چهار دهه است که از مهندسی تخریب در جهان استفاده می‌شود و بزرگ‌ترین برج‌های دنیا که سنگین‌ترین سازه‌ها هستند تمیز تخریب می‌شوند و از دماغ کسی خون نمی‌آید و کوچک‌ترین آسیبی به ساختمان‌های مجاور وارد نمی‌شود. چطور این تکنولوژی جدید و مدرن را کنار می‌گذاریم و برای تخریب ساختمانی که با فاصله چند متر آن چند ساختمان که با یک باد کوچک تخریب می‌شود می‌خواهند با سیم بکسل تخریب کنند؟! آنچه که از تصاویر و فیلم‌ها می‌بینیم معلوم است یک اشتباه جدی در تخریب یک ساختمان رخ داده و کسی نمی‌تواند این را انکار کند.
شهرداری برخورد قاطعانه با متخلفان
ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهد
مهدی پیرهادی نیز با تأکید بر اینکه باید برخوردی قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز صورت بگیرد، گفت: کوچکترین مماشاتی با متخلفان نباید انجام شود. وی با اشاره به لزوم رعایت HSE، تأکید کرد: نهادهای امنیتی برخورد با زالوصفتان را به طور ویژه در دستور داشته باشند که افرادی بدون رعایت ضوابط ایمنی و بدون مجوز، ساخت و ساز نکنند که با کوچکترین حادثه‌ای، ساختمان‌ها فرو بریزند و مردم جان خود را از دست بدهند.  پیرهادی با بیان اینکه هیچ گونه خدماتی نباید در چنین محلاتی ارائه شود، افزود: باید گزارشات اقدامات انجام شده در شورا ارائه شود و موارد مورد پیگیری قرار بگیرد. مهدی بابایی نیز با اشاره به اینکه مافیای ساخت و ساز غیر مجاز از قمه و قداره استفاده می‌کنند، گفت: کارکنان شهرداری تهران مظلوم هستند؛ در شهرداری تهران برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز، رنجر و کماندو استخدام نکرده‌ایم‌.


کاهش شانس باروری
با افزایش سن ازدواج
دکترعلی صادقی‌تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در خصوص رابطه افزایش ناباروری و سن ازدواج در جوانان گفت: بیش از ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند و ناباروی در همه دنیا در حال افزایش است و در عین حال سن ازدواج هم در همه کشورها افزایش یافته است. بر اساس مقالات می‌بینیم میانگین سن بچه‌دار شدن زنان حتی در کشورهای خارجی سن ۳۰ سال شده است و این موارد، موضوع ناباروری را تشدید می کند؛ چون با افزایش سن شانس بارداری هم کاهش می‌یابد. مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ضمن تأکید بر لزوم اختصاص مناسب اعتبارات مرتبط با هزینه‌های درمان ناباروری، تاکید کرد و خواستار آن شد که هر زوج نابارور با مراجعه به هر مرکز درمان ناباروری با ثبت اطلاعات بتواند اعتبار درمانی را قبل از شروع درمان به موسسه درمانی پرداخت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی