صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

جمع‌آوری داروهای مازاد بر مصرف شهروندان با اجرای طرح مرهم زائر ویژه اربعین

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: مردم در طرح مرهم زائر می‌توانند داروهای قابل استفاده و مازاد بر مصرف خودشان را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اهدا کنند.
به گزارش ایسنا، وحید سلیمی در این باره گفت: ما در ایام اربعین با خیل عظیم زائران حرم حسینی مواجهیم و امسال هم پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۴ میلیون زائر از کشور ایران به عتبات عالیات مشرف شوند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر در داخل ایران موظف به امداد و نجات است و در خارج از کشور هم خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران ارائه می‌کند و بحث تأمین دارو برای بیمارانی که به مراکز هلال احمر مراجعه می‌کنند در اولویت‌های برنامه‌های سازمان است.
سلیمی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این داروها توسط خود جمعیت هلال احمر تأمین می‌شود و امسال با توجه به حجم قابل ملاحظه‌ای که پیش‌بینی می‌شود ما در قالب طرح مرهم زائر مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی را‌ طلب کردیم تا علاقه مندان در این امر خیر بتوانند کمک‌های خود را از طریق سازمان جمعیت هلال احمر به زائران برسانند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در این پویش، تأمین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی برای زائران اربعین حسینی و سایر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در دست اقدام قرار گرفت و شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی و کد دستوری#۳*۱۱۲* به این امر اختصاص پیدا کرده است و از مردم دعوت می‌کنیم با این کد دستوری تماس بگیرند.

تدارک ویژه وزارت رفاه برای استقبال از زوار پاکستانی اربعین
نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قرارگاه اربعین حسینی گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از سازمان‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های وابسته، امسال تدارک ویژه‌ای برای استقبال از زوار پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه دیده است.
مهری طالبی‌دارستانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی و زائرسرای امام رضا(ع) میرجاوه اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز میرجاوه به‌عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پذیرای زوار پاکستانی اربعین حسینی است که با رنج و سختی فراوان طی مسیر می‌کنند، در ستاد مرکزی اربعین و همچنین قرارگاه اربعین حسینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب شد تا همه توان و ظرفیت برای استقبال مطلوب و در شأن زوار حسینی در مرز میرجاوه به کارگرفته شود.امام حسین(ع) کشتی نجات همگان است و معارف حسینی، افراد مختلف را فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و ملیت به خود جذب می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی