صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و یک - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

وزیر آموزش و پرورش:

ایران قوی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در نشست خبری که روز ۱۷ مرداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، عنوان کرد: روز خبرنگار از جهت روشنگری روز محترمی است، وقتی خبرنگار با جسارت می‌رود تا مسأله‌ای را روشن کند او به تمام معنا وطن و کار خود را دوست دارد. من خودم را هیچ وقت قابل مقایسه با خبرنگاران نمی‌دانم، زیرا این میزان از خودگذشتی در هر کسی دیده نمی‌شود.
وی بیان کرد: جهت دیگر کار خبرنگاری روشن کردن تکلیف یک حقیقت است. دانایی، به عنوان یک حقیقت هرجا توسعه پیدا کند رشد جامعه بالا خواهد بود. رسالت آگاهی بخشی کار بسیار ستردگی است.
صحرایی گفت: اگر به دنبال ایران قوی هستیم مسیری جز آموزش و پرورش وجود ندارد. آموزش و پرورش را اگر درست کنیم یک کشور درست می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید ایران آینده چگونه است، بروید مدارس را ببینید. همه باید کمک کنیم آموزش و پرورش مسأله اول کشور شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نقطه عظیمت اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور، معلم است. معلم اگر حقوق مناسب داشته باشد بهترین کار را انجام می‌دهد. معلم در قلب نظام تعلیم و تربیت قرار دارد. صحرایی بیان کرد: خبرنگار نباید بگذارد مرجع معرفت عوض شود، اگر ما به کودکان مرجع و نماد خوب ندهیم خود او خودش مرجعی پیدا می‌کند که دیگر نمی‌توانیم او را اصلاح کنیم.

راه‌اندازی اولین سینمای دانش‌آموزی در کشور
در ادامه این جلسه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش اظهار داشت: ما حرفه مهم خبرنگاری را ارج می‌نهیم. با توجه به متقارن شدن روز خبرنگار با ایام محرم باید بگوییم گه روایت اول از واقعه عاشورا توسط حضرت زینب کبری(س) انجام شد. وی بیان کرد: حضور هوشمندانه و عالمه زنان و دختران در عرصه‌های حساس جامعه حائز اهمیت است. نقش آفرینی روایی در برهه حساس جامعه است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما باید پوشش رسانه‌ای خوب در حوزه کودکان داشته باشیم، ما اکنون فاقد یک رسانه مختص کودکان و جوانان هستیم. در این رویکرد اینکه بتوانیم آخرین تحولات حوزه کودک و نوجوان را در داخل و خارج از کشور به آن دسترسی داشته باشیم برای ما خیلی مهم است. ما در حوزه کودک و نوجوان نیاز به یک بخش فراتحلیلی داریم، کانون می‌خواهد به این حوزه وارد شود و به کمک رسانه در این مورد نیاز دارد.
علامتی گفت: ما در کانون در حوزه رسانه انتظار تنظیم گری، تسهیل گری و شتاب دهندگی داریم، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. اگر بتوانیم در این مورد شتاب دهنده خوبی باشیم، می‌توانیم در حوزه کودک و نوجوان یک حکمرانی درست را رقم بزنیم. من از اینجا کسانی را که در حوزه کودک و نوجوان فعال هستند دعوت می‌کنم و از پیشنهادشان استفاده می‌کنیم.
امروز کانون مجهز به مواد تخصصی ناب، کارشناسان، فیلم، انتشارات و... است که در اختیار فعالان عرصه کودک و نوجوان خواهد بود.
کانون باید در حوزه تربیت خبرنگار تخصصی حوزه کودک کمک کند. باید باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند. اینها در برنامه‌های ما هست. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: ما بزودی اولین سینمای دانش‌آموز را افتتاح خواهیم کرد. همچنین به دنبال طرح شهر جهانی کودکان هستیم که پلن‌های مختلف از جمله بازارچه، سینما، فضای بازی و... دارد. در این شهر بعد گردشگری و بعد فرهنگی زیادی داریم که توسط ما و شهرداری در حال انجام است و اکنون در مراحل اداری بوده و هنوز به مرحله کلنگ زنی نرسیده است. این شهر متناسب با معماری ایرانی، باغ‌های ایرانی و... است.

جستجو
آرشیو تاریخی