خرده خبر

قهرمانی نوجوانان آزاد با 156 امتیاز
تیم کشتی آزاد نوجوانان با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در کشور ترکیه را به‌دست آورد. این رویداد روزهای 13 تا 15 مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 2 مدال طلای اهورا خاطری در وزن 45 کیلو و سینا خلیلی در وزن 65 کیلوگرم، 2 مدال نقره سجاد پیردایه، ابوالفضل حسینی و 2 مدال برنز سام سیار و توحید نوری با 156 امتیاز به قهرمانی رسید. این قهرمانی در حالی به‌دست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاده بود. پس از تیم ایران، تیم‌های امریکا با 126 امتیاز و ژاپن با 106 امتیاز در جایگاه دوم و سوم تیمی قرار گرفتند.


50 یورو، بلیط تماشای کشتی‌ جهانی
تماشای مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۳ بلگراد روزانه ۵۰ یورو هزینه در پی دارد. مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی 2023 جهان که اولین انتخابی المپیک پاریس خواهد بود، از 25 شهریور تا 2 مهر در سالن اشتارک بلگراد برگزار می‌شود. این سالن سال گذشته برای اولین بار میزبان مسابقات بزرگسالان جهان شد و توانست میزبانی خوبی از رقابت‌ها داشته باشد. بنابراین زمانی که کشتی روسیه از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه شد و UWW باید میزبان جدیدی را برای برگزاری مسابقات جهانی پیش از المپیک انتخاب می‌کرد، بار دیگر میزبانی به بلگراد سپرده شد. تماشاگران برای تماشای کشتی‌ها، روزی 50 یورو باید بپردازند. این 50 یورو، کشتی‌های نوبت صبح و بعدازظهر را شامل می‌شود. بنابراین اگر تماشاگری بخواهد بابت 9 روز برگزاری کشتی آزاد، زنان و فرنگی در سالن حاضر باشد، باید 450 یورو هزینه کند.


تکرار رتبه نهمی ایران در یونیورسیاد
کاروان علمداران ایران با کسب 23 مدال و ایستادن در رده نهمی به کار خود در سی و نهمین دوره رقابت‌های یونیورسیاد چنگدو پایان داد. ایران در این رویداد 23 مدال شامل 5 طلا، 6 نقره و 12 برنز کسب کرد. اما چینی‌ها با 165 مدال شامل 94 طلا، 38 نقره و 33 برنز در رده اول ایستاد. ژاپن با 85 مدال شامل 20 طلا، 29 نقره و 36 برنز در رده دوم قرار گرفته است.
کاروان کشورمان در دوره قبل این رقابت‌ها صاحب 17 مدال شامل 7 طلا، 3 نقره و 7 برنز شده بود که در چنگدو 6 مدال بیشتر کسب کرده و رکورد دوره قبل را شکست اما همچنان رتبه نهمی را در رتبه‌بندی مدالی کشورها برای خود حفظ کرد.


باخت سوم بسکتبال در ویلیام جونز
تیم ملی بسکتبال زنان ایران در ادامه جام ویلیام جونز در چین تایپه به مصاف تیم اول کشور میزبان رفت و نتیجه را واگذار کرد.شاگردان النی کاپوجیانی بعد از باخت در بازی اول برابر تیم دوم لیگ کره جنوبی، در دیدار دوم نمایش پایاپایی را مقابل تیم ملی فیلیپین ارائه کردند و با نتیجه نزدیک مغلوب شدند. ولی در مسابقه سوم در مقابل تیم ملی اصلی تایوان 58 به 77مغلوب شدند.ایران برابر تیم اول چین تایپه با نتایج ۲۶ بر ۱۴ و ۱۵ بر ۱۳ در کوارتر اول و دوم، نیمه نخست را ۴۱ بر ۲۷ واگذار کرد.در کوارتر سوم نیز برتری ۱۸ بر ۱۵ با حریف ایران بود تا در نهایت با باخت ۱۸ بر ۱۶ کوارتر چهارم تیم ملی کشورمان به پایان رسید.دیدار چهارم ایران در این تورنمنت تدارکاتی پیش از کاپ آسیا امروز برابر نماینده ژاپن از ساعت ۱۷ به وقت محلی و ۱۴:۳۰ به وقت تهران انجام می‌شود.آخرین مصاف ایران نیز روز چهارشنبه خواهد بود. با خط خوردن دو بازیکن تیم ملی از چین تایپه مستقیماً به تایلند میزبان کاپ آسیا می‌رود.


پاسخ قاطع صلاح به سعودی‌ها
مدیر برنامه‌های محمد صلاح ستاره مصری آب پاکی را روی دست همه ریخت. او به شایعات حضور صلاح در عربستان پایان داد و از ادامه حضورش در لیورپول خبر داد:« اگر می‌خواستیم که صلاح امسال لیورپول را ترک کند، قرارداد این بازیکن را تابستان پیش تمدید نمی‌کردیم. محمد به لیورپول و قراردادش با این تیم وفادار و متعهد است. محمد صلاح در فصل گذشته نیز نمایشی عالی داشت و توانست دوباره مهره اصلی کلوپ نام گیرد. او امسال نیز فرمانده خط تهاجمی تیم خواهد بود.»


صربستان؛ اولین رقیب ایران در پلی‌آف
صربستان؛ اولین رقیب تیم والیبال نوجوانان ایران در مرحله پلی‌آف قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان شد.
دور مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در سن خوآن آرژانتین تمام شد که از جمع 20 تیم حاضر، چهار تیم اول هر گروه به پلی‌آف صعود کردند. تیم ایران که با ثبت 4 پیروزی، بدون ست باخته، 12 امتیاز و صدرنشین گروه C به پلی‌آف رسید و ساعت 20:30 دقیقه در اولین بازی این مرحله به مصاف صربستان می‌رود. محمد وکیلی بعد از ریکاوری تیمش، دیروز برنامه وزنه زدن، آنالیز و مرور تاکتیک طبق اطلاعات از تیم صربستان شاگردانش را برای پیروزی در بازی امشب آماده کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی