اردوی متمرکز دوومیدانی‌کاران مسافر هانگژو در تهران

حدادی در آفتاب پناه گرفت!

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

6 دوومیدانی کارمسافربازی‌های آسیایی، به‌جز صابری و تفتیان، جدی‌تراز قبل درمجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تمرین می‌کنند. ستاد عالی بازی‌ها 8 سهمیه برای هانگژو به دوومیدانی داده، 6 سهمیه برای مردان و دو سهمیه زنان. طبق سهمیه احسان حدادی، حسین رسولی، مهدی پیرجهان، رضا مقدم، فرزانه فصیحی وحمیده اسماعیل‌نژاد ملی‌پوشانی هستند که در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تمرین می‌کنند.
مهدی صابری، نایب قهرمان آسیا در رشته پرتاب وزنه هم مثل قبل در مشهد زیر نظر مربی‌اش تمریناتش را ادامه می‌دهد و حسن تفتیان هم در اردوی فرانسه است. البته قراراست تعداد دوومیدانی‌کاران زن سه‌تایی شود که فدراسیون ظرف چند روز آینده، نفر جدید را معرفی می‌کند.
هادی سپهرزاد، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معتقد است شروع اردو خبر جدیدی نیست: «اردوها برقرار بود، فقط فدراسیون حالا اطلاع‌رسانی کرده که مسافران بازی‌های آسیایی در چه شرایطی تمرین می‌کنند وگرنه در چند ماه اخیر رضا مقدم، اسماعیل‌نژاد، پیرجهان، رسولی، صابری، بعد از رکوردگیری و حتی چند ماه قبل هم در اردو بودند. قرار است مهدی پیرجهان هم با برگشت از چنگدو به جمع اردونشینان اضافه ‌شود.»
به نظر او همه ملی‌پوشان دوومیدانی در هانگژو شانس مدال دارند: «به نظرم پیش‌بینی از مدال اصلاً درست نیست. چرا که در قهرمانی آسیا شانس مدال‌ها مدال نگرفتند و برعکس روی آنهایی که حساب نمی‌کردیم مدال به دست آوردند. به همین دلیل پیش‌بینی مدال صحیح نیست. البته به نظرم بچه‌ها با تکرار رکوردهایشان، شانس مدال دارند و ما هم خوشحال می‌شویم.» سپهرزاد اسکان حدادی در مجموعه آفتاب انقلاب را به درخواست خودش می‌داند: «احسان حدادی هم مثل بقیه ملی‌پوشان باید در هتل اسکان پیدا می‌کرد، اما به خواست خودش در مجموعه مانده است. در واقع اقامت در هتل به ملی‌پوشان مسافر بازی‌های آسیایی اختصاص داده شده و بس. این تفاوت نه تنها در فدراسیون دوومیدانی که در همه فدراسیون‌ها لحاظ می‌شود حتی در خانه کشتی هم، اتاق حسن یزدانی با یک کشتی‌گیر نوجوان فرق می‌کند. فدراسیون به بعضی دوومیدانی‌کاران بابت حمایت امکانات می‌دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی