نگاه حمایتی ما از وزنه‌برداران رده‌های پایه ادامه دارد

انوشیروانی: تنها برای کمک در پشت صحنه بودیم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

مشکل مربوط به محل برگزاری اردوی تیم ملی وزنه برداری برطرف می‌شود. سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون بسکتبال بعد از قهرمانی نوجوانان و نایب قهرمانی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: «با وجود اینکه میزبانی مشکلاتی مثل فاصله زیاد هتل تا محل برگزاری مسابقات و همچنین غذا داشت، اما در مجموع رویداد خوبی بود و جزو مسابقاتی محسوب می‌شد که کیفیت بالایی هم داشت. ما طی ماه‌های گذشته تلاش کردیم اردوهای منظمی را برای ملی‌پوشان این دو رده سنی برگزار کنیم که خوشبختانه نتیجه‌بخش هم بود.»
او تأیید کرد: «دو اتفاق خوب در این مسابقات برای ما رخ داد؛ اول اینکه نسبت به دو سه ماه قبل، به رکورد برخی ورزشکاران بین 15 تا 30 کیلوگرم اضافه شد که اتفاق خوبی بود. نکته دوم هم کیفیت وزنه زدن وزنه‌برداران بود، به‌ طوری که تعداد وزنه‌های صحیحی که ملی‌پوشان زدند، قابل توجه بود. نگاه ما به این رده‌های سنی حمایتی است و تمام برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از این انجام داده و در ادامه نیز خواهیم داشت، در همین راستاست.»
انوشیروانی در واکنش به انتقاد علی داودی ملی‌پوش تیم بزرگسالان از شرایط هتل آکادمی ملی المپیک و خاموش شدن کولرهای این هتل گفت:«رشته‌های زیادی در آنجا اردو می‌زنند که البته باید به همه آنها رسیدگی شود. ملی‌پوشان ما تا چند روز قبل در اردوی بابلسر بودند و شرایط خوبی در آنجا داشتند که باید از مسئولان هیأت وزنه‌برداری و همچنین مسئولان شهر تشکر کنیم. به هر حال این وضعیت در هتل آکادمی به وجود آمده و ما نیز در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم. ظاهراً چیلرها با مشکل مواجه شده‌اند و قرار است این مشکل امروز حل شود تا ورزشکاران با شرایط خوبی به تمرین بپردازند.»
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین در پاسخ به انتقادات درباره دخالت او و بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون در فعالیت‌های کادرفنی گفت: «من و سلیمی به هیچ عنوان در فعالیت کادرفنی تیم ملی دخالت نکردیم چرا که آنان خود از مربیان باتجربه‌ای هستند که نیاز به کمک ما ندارند. در مسابقات آسیایی با توجه به کثرت وزنه‌برداران من و سلیمی به درخواست خود کادر فنی تنها برای کمک در پشت صحنه بودیم. با توجه به تقسیم کار تلاش شد که وزنه‌برداران بهترین نتیجه را بگیرند.»

جستجو
آرشیو تاریخی