آرتتا گربه را دم حجله کشت

آرسنال دقیقه 101به جام برگشت!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

بالاخره در کوچه آرسنال هم عروسی شد؛ این بار نبرد تام و جری در چهارچوب سوپرجام انگلیس به نفع توپچی‌ها تمام شد تا ترمز سیتی کشیده
شود.
با اتمام رقابت‌های فصل لیگ جزیره خیلی‌ها دلتنگ موش و گربه بازی‌های آرسنال و منچسترسیتی بودند که بالاخره با برگزاری سوپرکاپ یا جام خیریه این دلتنگی رفع شد.
در حالی که بعد از فتح سه‌گانه، انتظار می‌رفت سیتی این جام را هم از چنگ توپچی‌ها در بیاورد، اما این بار همه چیز فرق کرد، آرسنال در دقایق آخر به زندگی برگشت تا رؤیای فتح شش‌گانه را در ذهن سیتیزن‌ها تیرباران کند.
حالا بعد از 9 شکست مقابل پپ گواردیولا قرعه به نام آرتتا افتاد تا این داستان تراژیک را دراماتیک کند.

تروسار سوپرمن آرتتا
کول پالمر تعویض طلایی پپ در نیمه دوم با گلزنی کفه ترازو را به نفع سیتی سنگین کرد، اما در ادامه این لئاندرو تروسار بود که در نقش سوپرمن ظاهر شد تا کار به پنالتی‌ها کشیده شود.
در ضربات پنالتی هم این آرتتا بود که با برد 4-1، این بار به استاد درس فوتبال داد تا آرسنال بعد از 1115 روز طعم برد مقابل منچسترسیتی را بچشد.
هت تریک ناکامی
با بالابردن این جام توسط آرسنال، حالا پپ و شاگردانش برای سومین فصل متوالی از کسب جام خیریه انگلیس بازماندند تا ثابت شود این جام برای آنها خوش‌یمن نیست. آنها در فینال 2021 با شکست 1-0 مقابل لسترسیتی، جام را از کف دادند و در 2022 هم با شکست 3-1 مقابل لیورپول دستشان از آن کوتاه ماند، این هم سومین مرتبه است که آرسنال مانع آن شد. توپچی‌ها حالا با فتح این جام، تعداد سوپرجام‌های خود را به 17 رساندند و در رتبه دوم رکوردداران جام خیریه انگلیس قرار گرفتند، منچستریونایتد هم با 21 جام پیشتاز فتح این جام در انگلیس است. لیورپول با 16، اورتون با 9، تاتنهام با 7 و منچسترسیتی هم با 6 جام در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
چک آرتتا به سومین جام
 همچنین میکل آرتتا با این قهرمانی، در تعداد جام‌های بالا برده، هت تریک کرد تا 2 سوپرجام و 1 جام حذفی را در کارنامه خود ثبت کند.

موتور هالند نیاز به تعمیر دارد
خوش‌شانس‌تر از هرکس دیگری در این بازی دکلان رایس بود که در اولین بازی رسمی خود با پیراهن آرسنال، موفق شد جام را لمس کند. اما درست نقطه مقابل او ارلینگ هالند بود که در این بازی هم موتور گلزنی‌اش روشن نشد که نشد، او در این بازی فقط 12 بار توپ را لمس کرد و هیچ شوتی را روانه دروازه رمزدیل نکرد تا این ششمین بازی رسمی متوالی باشد که پایش به گلزنی باز نشده باشد.

ومبلی یار غار آرتتا
جالب اینجاست که میکل آرتتا تا امروز 12 بار به عنوان بازیکن و مربی در ورزشگاه ومبلی به میدان رفته که هر 12 بار هم با پیروزی، سرش را در این ورزشگاه بالا گرفته است.
اما این آخر کار نیست و تازه شروع ماجراست، با از سرگیری فصل جدید لیگ جزیره دوباره شاهد دوئل سیتی و آرسنال خواهیم بود، سیتیزن‌ها فصل قبل در روزهای پایانی جام را از چنگ توپچی‌ها در آوردند، اما شاگردان آرتتا حالا با این برد گربه را دم حجله کشتند تا حساب کار دست پپ و شاگردانش بیاید.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی